וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה פתחה את 2008 בעליות

נתן שבע

1.1.2008 / 19:28

מנהיגות המגמה החיובית היו מניות היתר, הנדל"ן ומניות סקטור הביטוח. המעו"ף עלה ב-0.7% ותל אביב מאה עלה ב-0.8%

אמנם המשקיעים בתל אביב לא זכו היום לחופשת ראש השנה האזרחי כמו עמיתיהם בעולם, אבל הם בחרו לחגוג את פתיחת 2008 בעליות שערים. המגמה החיובית באה למרות ירידות השערים שהיו בבורסה בסוף השבוע. את המגמה החיובית הנהיגו בעיקר מניות היתר, הנדל"ן ומניות סקטור הביטוח.

מדד המעו"ף עלה ב-0.7% לרמה של 1,225 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס ב-0.8% לרמה של 1,163 נקודות ומדד התל-טק השיל 1%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

מחזורי המסחר היו נמוכים מעט מהממוצע, מכיוון שמרבית הפעילים הזרים נמצאים בחופשת החג. פעילים אלה יהיו גם בימים הקרובים בחופשה, כך שתנודות משמעותיות לא צפויות בבורסה של אחד העם בימים הקרובים.

בזק קפצה ב-4.2% וריכזה את המחזור הגבוה בשוק - 144 מיליון שקל. היום הבשילו 40 מיליון אופציות, אותן יוכלו העובדים להמיר למניות וככל הנראה זו הסיבה לפעילות הערה במניה. בליהמן ברדרס העריכו השבוע כי מחצית מהאופציות יומרו למניות כאשר מחיר המימוש עומד על 2 שקלים לאופציה. בליהמן העניקו למניה מחיר יעד של 9 שקלים - 25% מעל מחירה של המניה בשוק, והמליצו לנצל את החולשה במניה בעקבות המרת האופציות.

וריפון חזרה לצלילה חופשית של 11.5%, לאחר הודעתה אתמול בתום המסחר בארה"ב על דחיית פרסום התוצאות הכספיות שלה שיפורסמו לא לפני חודש מרץ. בסך הכל, איבדה המניה 60% בחודשיים האחרונים לאחר שנאלצה לתקן את דו"חותיה בשל רישום שגוי של מלאי שהגדיל את רווחיותה.

חג למניות הקטנות

מניות הבנקים החביבות על הזרים ריכזו מחזורים דלילים יחסית. הפועלים עלתה ב-1% אולי בעזרת ההודעה מאתמול כי בנק ההשקעות הבינלאומי לזארד הגיע לאחזקה של כ-5% מהונו של בנק הפועלים בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל. הבנק ניצל את הירידות האחרונות בבנק הישראלי והפך לבעל עניין בו. לאומי טיפסה ב-0.5%.

עליות נאות היו גם מנת חלקן של מניות הביטוח המדוכאות בשנה האחרונה - מגדל זינקה ב-7.5% לאחר שנפלה לשפל של תשעה חודשים. כלל ביטוח עלתה ב-5%.

היום היה יום חגן של המניות הקטנות ומניות הנדל"ן: מדד היתר 50 ומדד היתר 120 רשמו עליות נאות של 3.7% ושל 4.3% בהתאמה, לאחר שב-2007 רשמו תשואות שליליות. בין המניות הקטנות בלטו קסטרו ודלתא שקפצו ב-8%.

גם מדד הנדל"ן התאושש היום בעלייה של 1.8%. גזית גלוב בלטה בזינוק של 5% לאחר שאיבדה בשנה שעברה כ-30%.

ילמולי השווייצית הולכת לבוררות בציריך: החברה, שהיתה אמורה למכור פרוטפוליו ענק של 90 נכסים לדלק נדל"ן תמורת 3.3 מיליארד דולר, תובעת את החברה הישראלית בגין הפרת ההסכם וביטולו לפני מספר חודשים. המניה איבדה 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully