וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות חגיגות המאה לת"א - 90 מיליון שקל

יגאל חי

1.1.2008 / 19:23

לפי התוכנית, ייערכו בעיר אירועים לאורך כל שנת ה-100. ממלא מקום ראש העיר: החגיגות לא ישמשו מנוף למערכת הבחירות של חולדאי

התוכנית הראשונית של אירועי חגיגות 100 השנים להיווסדה של תל אביב הוצגה אתמול לתקשורת. מהתוכנית עולה, כי העירייה תשקיע בהפקת החגיגות הגרנדיוזיות כ-90 מיליון שקל. תל אביב תציין 100 להיווסדה באפריל 2009, אולם לפי התוכנית, ייערכו בעיר אירועים לאורך כל שנת ה-100. לצורך הפקת החגיגות הקימה העירייה מנהלת עירונית, בניהולה של הילה אורן.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול אמר ראש העיר, רון חולדאי: "שנת ה-100 צריכה להציג לראווה ובגאווה את התרומות האדירות של העיר לחברה הישראלית ולחיי החומר והרוח שלה". ממלא מקום ראש העיר, נתן וולוך, המכהן כיו"ר הנהלת המועצה הציבורית לציון שנת ה-100, אמר בתשובה לשאלת "הארץ" על התקציב הגבוה כי "זהו סכום הוגן. צריך לדאוג לחלשים ולרווחה וגם לעשות אירועים הולמים לציון 100 שנים לעיר".

וולוך הבטיח שהחגיגות לא ישמשו מנוף למערכת הבחירות של חולדאי ואחרים. "אנו מודעים לרגישות הזו. ייעשה הכל כדי שלא יהיה שום קשר לבחירות. למנהלת יש חופש פעולה, והחשיפה היא בעיקר שלה".

העיר תשחזר את הגרלת הקרקעות

במסגרת שנת ה-100 מתכוונת העירייה לחנוך מספר פרויקטים גדולים לשיפוץ וחידוש מתחמים מרכזיים בעיר, בהם בניין תיאטרון הבימה, כיכר הבימה, רחוב אבן גבירול ובריכת גורדון במתכונתה המצומצמת. בנוסף ייחנכו בעיר שלושה מסלולי טיולים חדשים: "השביל הלבן" בעיר ההיסטורית, "השביל הירוק" לאורך פארק הירקון ו"השביל הכחול" לאורך חוף הים. ישוקמו המצבות בבית הקברות ההיסטורי ברחוב טרומפלדור ופסל בדמותו של ראש העיר הראשון של תל אביב, מאיר דיזנגוף, יוצב מול הבית בו התגורר בשדרות רוטשילד 16.

האירוע המרכזי יתקיים באפריל 2009 ובמסגרתו תועלה הפקת ענק בכיכר רבין, שתכלול שלל מופעים. בנוסף מתוכנן ברחוב ביאליק, שחזור של הגרלת הקרקעות שהתקיימה באפריל 1909 ובמהלכה הוגרלו המגרשים להקמת שכונת אחוזת בית.

ביולי 2009 יוצגו במשך עשרה ימים הופעות שונות ב"פארק אמנויות" שייפתח בפארק הירקון שיציג את החגיגות יחתום בתחילת 2010 "הפנינג ירוק" בפארק הירקון, שיכלול מסע רכיבת אופניים מסביב לעיר, שיט בנחל הירקון ומפגן אש עם חומרים אקולוגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully