וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מאבק בתי ההשקעות על הכסף הסולידי

חגי עמית

2.1.2008 / 10:09

320 מיליארד שקל מנוהלים כיום בפיקדונות סולידיים ותוכניות חיסכון. קרנות הנאמנות הכספיות, שהושקו בבתי ההשקעות, מתחרות על הכסף

ביום שני החל אחד הקרבות הגדולים של 2008 בשוק ההון. הקרב על הכסף הסולידי של הציבור. 320 מיליארד שקל מנוהלים כיום בפיקדונות סולידיים ותוכניות חיסכון. על הכסף, כמו גם על הכספים ששוכבים בחשבונות העו"ש, מתחרות קרנות הנאמנות הכספיות, שהושקו ביומיים האחרונים בידי בתי ההשקעות.

מהיומיים הראשונים של המלחמה עולה כי התעשייה גייסה כמעט 200 מיליון שקל. בית ההשקעות פסגות אופק גייס יותר מ-100 מיליון שקל לקרן הכספית שלו, פריזמה גייס כמעט 50 מיליון שקל והראל פיא גייס 12 מיליון שקל. חלק מהרכישות של הקרנות נעשו בידי גופים הקשורים לבתי ההשקעות שמוכרים את הקרנות, אבל לטענת המגייסים רובם הגיעו מהבנקים.

"לקוחות עסקיים גדולים דיווחו לנו על ניסיונות שכנוע כבירים של הבנקים לא לעשות את זה. יועצים התקשרו אליהם ואמרו להם 'לא, לא כדאי לכם. עוד לא בדקתם את המכשיר הזה'", אמר בכיר באחד מבתי ההשקעות שהשיקו את הקרנות החדשות. "הם הצליחו לעצור כמה מיליוני שקלים, שאחרי שיחות הרגעה גרמנו לזה שהם יעברו מחר. דווקא בבנקים הקטנים יותר היועצים קנו קרנות ללקוחות. בבנקים הגדולים ממש ניסו לשכנע לקוחות שלא להעביר מיליון שקל או שניים לקרנות הכספיות", הוא הוסיף. הרוב המכריע של הכספים שעברו לקרנות הכספיות הגיעו מהבנקים, ורק חלק זניח נרכש דרך ניהול התיקים.

נתח הקרנות הכספיות בעולם הוא 20% מתעשיית הקרנות נאמנות העולמית, ובתעשייה המקומית צופים שהקרנות יספקו תמיכה משמעותית לתעשייה, ככל שמדובר בהיקף הנכסים המנוהל. בנוגע להכנסות, קרנות הנאמנות אינן רווחיות ביותר. דמי הניהול שמרבית הקרנות גובות כיום הם מזעריים, 0.125%. גם הרמה הזו של דמי הניהול הושגה לאחר שיצאה הוראה בעניין של רשות ניירות ערך ביום חמישי בשבוע שעבר שהציבה רף תחתון בגובה זה לקרנות.

בתעשיית הקרנות העריכו אתמול (שלישי) כי עוד לא נאמרה המלה האחרונה בקרב על הקרנות. "אנשים, ששלשום היו שמים הכסף בעו"ש, שמו אותו אתמול בקרנות הכספיות. יועצים עדיין מבולבלים. בניגוד לקרנות אחרות שהיועצים דוחפים ללקוחות, זו קרן שהלקוחות יצטרכו לדרוש מהיועצים. בלשון המעטה היועצים אינם מציבים אותן בחזית המדף. ברגע שהבנקים יתחילו לראות מספרים שהולכים לקרנות האלו, הם יגיבו. הקרב יתחיל והם יורידו ציטוטים על הפיקדונות שלהם", העריך אתמול גורם בתעשיית קרנות הנאמנות, שהוסיף וציין כי: "גם בין בתי ההשקעות תתפתח תחרות. יכולה להיות תחרות תשואות בין הקרנות הכספיות השונות - גם אם השונות תהיה נמוכה יותר מאשר באפיקים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully