וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המניות וליו טראסט הפסידה 6.6% ב-2007

2.1.2008 / 11:19

מנהלה, ביל מילר, ממנהלי השקעות הנחשבים והמוערכים ביותר בוול סטריט, איבד את מגע הזהב והקרן רשמה הפסדים בשנה היוצאת

קרן המניות וליו טראסט (Value Trust) של לג מייסון, שאותה מנהל ביל מילר - ממנהלי השקעות הנחשבים והמוערכים ביותר בוול סטריט - הפסידה 6.6% ב-2007 ומפגרת ביותר מ-9% אחרי ביצועי מדד S&P 500, אשר עלה בכ-4% מאז תחילת השנה. מדובר בפעם הראשונה מאז 1990 בה מפגרת הקרן אחרי המדד במשך שנתיים ברציפות.

הקרן, המשקיעה 17.3 מיליארד דולר בעיקר במניות של חברות גדולות, נפגעה במיוחד מהירידות החדות במניות הפיננסים והבנייה, שהרכיבו כ-17% מנכסי תיק ההשקעות שלה נכון לסוף ספטמבר. זאת בעקבות המשבר בשוק הדיור האמריקאי והתפשטותו לחברות הבנייה, חברות המשכנתאות ובנקי ההשקעות. הקרן היכתה את מדד סטנדרד אנד פור'ס במשך 15 שנים ברציפות, אולם ב-2006 פיגרה אחרי ביצועי המדד, עם תשואה של 6.2%.

בין 1991 ל-2005, הניבה הקרן תשואה ממוצעת של 16%, לעומת עלייה ממוצעת של 12% במדד S&P 500. בעקבות קשייה להכות שוב את השוק, נפלה מניית לג מייסון ב-2007 ב-23%. במכתב ששלח למשקיעים בנובמבר, הטיל מילר, שסייע בניהולה של וליו טראסט מאז הקמתה ב-1982, את האחריות לביצועיה המאכזבים של הקרן ב-2007 על הטלטלה בשווקים הפיננסיים והעלייה החדה במחירי הנפט.

"מדובר בפעם הראשונה מאז 1990 בה פיגרנו אחרי מדד S&P 500 במשך שנתיים ברציפות. שלא במפתיע, מדובר בתקופה של בהלה לאור המיתון בשוק הדיור, מחירי הנפט הגואים והתרסקותן של מניות הבנקים וחברות הפיננסים", אמר מילר.

גם רווחי אמזון לא עזרו

בתחילת דצמבר אמר מילר כי מחיריהן של מניות מגזר הפיננסים, בהן מניות הבנקים, הם הזולים ביותר מזה 18 שנים, וחשף כי לג מייסון קפיטל מנג'מנט, חברה בת של לג מייסון שבראשה הוא עומד, רכשה מניות בבר סטרנס ובגולדמן סאקס. האחזקה הגדולה ביותר של וליו טראסט, נכון לסוף ספטמבר, היא נתח של 8.8% בענקית הקמעונות המקוונת אמזון, שמניותיה זינקו ביותר מ-100% בשנה שעברה.

אולם רווחיה של אמזון לא הצליחו לקזז את ההפסדים שהסבו לה השקעותיה בחברות כגון מפעילת הסלולר ספרינט נקסטל, שמנייתה נפלה ב-31% ב-2007, או ענקית הפיננסים סיטי - בה מחזיקה וליו טראסט בנתח של 2.5% - שמנייתה נפלה ב-47% ב-2007 בעקבות מחיקות ענק שרשמה החברה בשל השקעותיה בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות. אחזקותיה של הקרן בענקית הבנייה קאנטריווייד פייננשל, שמנייתה צנחה ב-79% בשנה שעברה, מנו נכון לסוף ספטמבר כ-2% מתיק ההשקעות.

בנובמבר אמר מילר כי הוא עשוי להקטין את אחזקותיו בחלק ממניותיה הגדולות ביותר של הקרן - בהן אמזון וגוגל - לטובת רכישת מניות במגזרים חדשים, על מנת להפחית סיכונים ולהתאושש משנתיים של ביצועים נמוכים מהשוק. ואליו טראסט מחזיקה כיום בנתח של 4.7% מגוגל וב-3.4% מיאהו.

מילר, בניגוד לחלק ממנהלי הקרנות האחרים, טען זה שנים כי כדי שקרן תצליח להניב תשואה גבוהה יותר מזו של שוק המניות, עליה להחזיק בתיק השקעות השונה באופן מהותי מתמהיל המניות שמרכיב את מדד S&P 500. לפיכך, השקיעה קרן וליו טראסט בתחומי קמעונות האינטרנט, שירותי הבריאות והבנייה, אך לא הסתערה על מגזרי הנפט, האנרגיה והסחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully