וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הפיננסים סיטי עשויה לדווח על מחיקות ערך

2.1.2008 / 14:39

סנפורד ברנסטין: סיטי תדווח על מחיקות ערך בסך 12 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007. גם בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, עשוי לרשום מחיקות

ענקית הפיננסים סיטי עשויה לדווח על מחיקות ערך בסך 12 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007, בשל הטלטלה בשווקים הפיננסיים בעקבות משבר האשראי העולמי - ועקב חשיפתה לשוק המשכנתאות בארה"ב; כך העריכו היום כלכלני חברת ההשקעות סנפורד ברנסטין.

להערכת הכלכלנים, סיטי עשויה לרשום הפסד נקי של 3.3 מיליארד דולר, או 65 סנט למניה, במהלך הרבעון האחרון של שנת 2007 - בעקבות מחיקות הקשורות לחשיפתה לשוק ה-CDO והאג"ח המגובות במשכנתאות. המחיקות הצפויות גדולות מתחזיותיה של סיטי, שדיווחה באוקטובר כי היא צפויה לרשום ברבעון הרביעי מחיקות ערך בסך 11-8 מיליארד דולר.

בעקבות מחיקות הענק אולץ מנכ"ל החברה, צ'רלס פרינס, להתפטר מתפקידו. בחודש שעבר הודיעה סיטי על מינויו של המנכ"ל החדש, ויקראם פנדיט - לשעבר נשיא מורגן סטנלי - שהודיע עם כניסתו לתפקיד כי בכוונתו להוביל מהלך נרחב של התייעלות וקיצוץ עלויות.

כלכלני בנק ההשקעות גולדמן סאקס העריכו בשבוע שעבר כי סיטי, שנאלצה לרשום מחיקת ערך של מעל ל-6 מיליארד דולר ברבעון השלישי, צפויה לרשום ברבעון הרביעי מחיקות נוספות של 18.7 מיליארד דולר - ולקצץ את תשלומי הדיווידנד שלה בשנת 2008 ב-40%, במטרה לגייס את ההון הדרוש לה כדי להמשיך לתפקד.

כלכלני סנפורד ברנסטין הוסיפו כי ג'יי פי מורגן צ'ייס, בנק ההשקעות השלישי בגודלו בארה"ב, עשוי לרשום מחיקות ערך של מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007, והעריכו כי בנק אוף אמריקה עשוי לרשום מחיקות של עד 5.5 מיליארד דולר.

ג'יי פי מורגן צ'ייס, שעד כה הצליח לשרוד את משבר הנזילות בשווקים הפיננסיים עם נזקים קלים בלבד, צפוי לפי כלכלני סנפורד ברנסטין לרשום רווח נקי של 3.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. בנק אוף אמריקה צפוי לרשום רווחים בסך 1.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully