וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוול סטריט צופים שהשנה תיפתח בעליות שערים

שמואל שוסטר

2.1.2008 / 16:26

החוזים על הנאסד"ק מצביעים על עליות של 0.5% בפתיחה, החוזים על מדד הדאו ג’ונס מצביעים על עלייה של 0.3%

לאחר תקופה ארוכה של מסחר הפכפך, צפוי יום המסחר הראשון של 2008 בוול סטריט להיפתח בעליות שערים. החוזים על מדד הנאסד"ק מצביעים על עלייה של 0.5% בפתיחת המסחר, והחוזים על מדד הדאו ג’ונס מצביעים על עלייה קלה יותר, של 0.3%.

על אף העליות הצפויות בשווקים, לא כולם אופטימיים. לדברי פרופסור ג'רמי סיגל, מאוניברסיטת וורטון בפילדלפיה, "יש סיכוי של אחד לארבע שהמשק האמריקאי ייקלע למיתון, במידה שגלון דלק, שעולה היום 3 דולרים, יעלה ל-4 דולרים". עם זאת, מעריך סיגל כי המשק האמריקאי נמצא כיום בהאטה ולא במיתון.

אבי ג'וזף כהן, הכלכלנית הראשית של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, העריכה היום כי שנת 2008 תהיה "שנה כבדה" עבור כלכלתה של ארה"ב. זאת, בעקבות ההידרדרות בשוק הדיור, שתוביל לעלייה בשיעור האבטלה ולהאטה משמעותית. עם זאת, בדומה להערכתו של סיגל, לא תגלוש הכלכלה האמריקאית למיתון - והבורסות ינעלו את השנה במגמה חיובית.

עיני השוק נשואות לדו"ח הוצאות הבנייה ולמדד הסקטור היצרני, הצפויים להתפרסם היום כשעתיים לאחר פתיחת המסחר, ועשויים להצביע על כיוונה של הכלכלה האמריקאית. הערכות אנליסטים מדברות על ירידה צפויה של כ-0.3% במדד הוצאות הבנייה.

מחיר הנפט מזנק ב-1.39 דולרים, למחיר של 97.39 דולר לחבית - עלייה יומית של כ-1.4% בבורסת הסחורות בניו יורק. העלייה - בשל ההשערות כי דו"ח של משרד האנרגיה האמריקאי, שצפוי להתפרסם מחר, יראה ירידה במלאי זה השבוע השביעי ברציפות - בשל העלייה בביקוש עקב סופת שלג בצפון מזרח ארה"ב.

סיבה נוספת לעלייה במחירי הנפט היא התקפות של מיליציות בניגריה - מדינת היצוא לנפט הגדולה באפריקה - במהלך הימים האחרונים, שהעלו את החששות מפני קיצוץ באספקת הנפט מהמדינה.

כלכלני חברת ההשקעות סנפורד ברנסטין העריכו היום כי ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) עשויה לדווח על מחיקות ערך בסך 12 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007. המחיקה תירשם בשל הטלטלה בשווקים הפיננסיים בעקבות משבר האשראי העולמי - ועקב חשיפתה של סיטילשוק המשכנתאות בארה"ב. סנפורד ברנסטין מעריכים כי סיטי עשויה לרשום הפסד נקי של 3.3 מיליארד דולר, או 65 סנט למניה.

מכה קשה לחברת השבבים קואלקום, לאחר ששופט פדרלי פסק ביום שני כנגד החברה והורה לה להפסיק למכור שבבי מידע המפרים זכויות יוצרים של מתחרתה, ברודקום.

היום צפוי להיכנס לתוקף תהליך איחוד המניות של חברת קומטאץ’. במסגרת התהליך, עליו הכריזה החברה ב-17 בדצמבר, יאוחדו כל 3 מניות רגילות למניה אחת, והחברה תחל להיסחר היום תחת סימול זמני - CTCHD. הסימול החדש יישאר בתוקפו למשך 20 יום, שבסיומם תחזור החברה להיסחר תחת הסימול המקורי (CTCH).

מניית וריפון צפויה להיסחר על רקע הירידות החדות במחיר המניה אמש בבורסת תל אביב. מניית החברה איבדה עוד 10%, לאחר שהודיעה כי היא אינה צופה לסיים את תיקון הדו"חות הכספיים לשלושת הרבעונים הראשונים של 2007, ואת הגשת הדו"ח המלא לשנת הכספים כולה, לפני מארס 2008.

בנוסף, ציינה החברה כי אין ביכולתה לדעת כמה זמן ייקח לרואי החשבון לסיים את תיקון הדו"חות. מניית החברה מאבדת כ-9.6% במסחר שלפני הפתיחה.

מניית ריטליקס תיסחר היום על רקע עזיבתו של מנהל התפעול הראשי של החברה, אבינועם בלוך, שמונה לתפקיד רק לפני ארבעה חודשים על ידי בארי שקד, יו"ר ומנכ"ל החברה. בלוך עוזב את התפקיד בעקבות חילוקי דיעות עם שקד. במסגרת תפקידו, היה בלוך אחראי על תחומי הפיתוח, המכירות, השירות, התפעול, הכספים ומשאבי האנוש של ריטליקס בכל העולם.

חברת סימטרון, המתמחה בפתרונות תוכנה לתכנון ולייצור של תבניות באמצעות מחשב, הודיעה על רכישת חברת גיבס האמריקאית, בעסקת מיזוג.

במסגרת העסקה, תתמזג גיבס לתוך חברה בת חדשה של סימטרון בארה"ב. בתמורה תשלם סימטרון לוויליאם גיבס - המייסד, היו"ר והמנכ"ל של גיבס מערכות ובעל המניות הבלעדי - כ-5 מיליון דולר במזומן, וכן תנפיק לו 1.5 מיליון מניות רגילות של סימטרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully