וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטליקס שוב עושה שחור למשקיעים

עומרי כהן

2.1.2008 / 16:50

החברה לא ביצעה את תוכניותיה בהתאם לתחזיות: הרבעון הרביעי הסתיים בהפסד של עד 2.8 מיליון דולר; תצמח ב-5% בלבד ב-2008

אזהרת רווח בריטליקס הפכה לעניין שכיח מדי בשנתיים האחרונות. החברה אינה מצליחה להוציא אל הפועל את תוכניותיה בהתאם לתחזיות ואת הרסיסים סופגים המשקיעים. היום סיפקה ריטליקס אזהרת רווח לרבעון הרביעי ומנייתה צונחת בתגובה ב-11% בבורסת תל אביב.

ריטליקס הזהירה כי סיימה את הרבעון הרביעי של 2007 עם הפסד של 2.8-0.8 מיליון דולר במחזור הכנסות של 56 מיליון דולר. רבעון זה משלים שנה גרועה למדי, בה מכרה החברה תוכנות ושירותים ב-222 מיליון דולר, אבל צפויה במקרה הטוב לסיים אותה עם רווח של 0.5 מיליון דולר, או במקרה הרע בהפסד של 1.5 מיליון דולר.

מנכ"ל ריטליקס, בארי שקד, אמר: "תוצאות הרבעון הרביעי אינן עומדות בציפיות שלנו בעיקר בגלל שלוש עסקות שציפינו לסגור עד סוף השנה. העסקות הללו לא נסגרו כי תהליכי המכירה לא הושלמו עד ליום האחרון של הרבעון. אנחנו מאוכזבים מהעיכובים, אבל ממשיכים לעבוד על העסקות האלו כדי לסגור אותן ב-2008. אנחנו מודעים לצורך לשפר את הרווחיות שלנו ושמנו את זה כמטרה הגבוהה ביותר להשגה לשנת 2008".

במקביל, פירסמה החברה תחזית ל-2008 הכוללת הכנסות של יותר מ-232 מיליון דולר ורווח נקי של יותר מ-8 מיליון דולר. שקד הוסיף: "הביקוש לפתרונות התוכנה שלנו נותר איתן ומאפשר לנו לחזות שנה נוספת של צמיחה, גם אם מתונה, בשורת ההכנסות. אנחנו נוקטים גישה שמרנית בתחזית שלנו ל-2008, אבל נשאף להשיג מעבר ליעדים שהצבנו כעת".

"במהלך 2008 הפוקוס שלנו יהיה על שיפור ביצועי החברה. אנחנו מובילים תהליך של שינויים בתוך ריטליקס, על מנת לשפר את הרווחיות ואת תזרים המזומנים. בין השאר, נמשיך להקטין את הוצאות המו"פ, ככל שמוצרים חדשים מגיעים לשלב הבשלות בתהליך הפיתוח וצוברים לקוחות חדשים". בתוך כך, חוזר ונוטל היו"ר והמנכ"ל את האחריות המלאה לניהול השוטף של החברה בעקבות פרישתו של אבינעם בלוך מתפקיד מנהל התפעול הראשי. זאת, בעקבות חילוקי דעות בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully