וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

4.1.2008 / 23:49

נאסד"ק צונח ב-3.4% ומדד דאו ג'ונס מאבד 1.8%. הסיבה: נתוני תעסוקה נמוכים לחודש דצמבר והחשש מפני כניסה למיתון ממושך

נתוני תעסוקה נמוכים לחודש דצמבר והחשש מפני כניסה למיתון ממושך שולחים את המדדים המובילים של וול סטריט לירידות שערים חדות. את הירידות מובילות מניות הברוקרים והטכנולוגיה. מדד נאסד"ק צונח ב-3.4% לרמה של 2,512 נקודות, מדד דאו ג'ונס מאבד 1.8% לרמה של 12,817 נקודות ומדד S&P 500 משיל 2.2% ל-1,415 נקודות.

כשעה לפני פתיחת המסחר פירסם משרד העבודה האמריקאי את נתוני שיעור התעסוקה בארה"ב, שצמח ב-18 אלף משרות בלבד בחודש דצמבר. זוהי הצמיחה האיטית ביותר שלו מזה ארבע שנים וחצי. הירידה בקצב הגידול נובעת מההאטה הכלכלית החריפה, המאלצת חברות רבות לקצץ בהוצאות ולהעסיק פחות עובדים. הצמיחה בפועל נמוכה משמעותית מהערכות האנליסטים שעמדו על צפי לעלייה של כ-70 אלף משרות חדשות.

בחודש שעבר נוספו למגזר הלא-חקלאי בארה"ב 18 אלף משרות חדשות - הצמיחה האיטית ביותר מאז אוגוסט 2003 - לעומת תוספת של 94 אלף בנובמבר ותוספת של 170 אלף באוקטובר. שיעור האבטלה זינק לרמה של 5% - רמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2005 - לעומת 4.7% בנובמבר, תוספת של 474 אלף מובטלים.

בעקבות דו"ח התעסוקה המאכזב שפורסם היום בארה"ב, נפלה התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאית לשנתיים לרמתה הנמוכה ביותר מאז חודש נובמבר 2004. הנפילה חיזקה את ההערכות בשוק כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית בארה"ב החודש בשיעור חד של 0.5%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.045% לרמה של 3.856%.

על אף תקוות בשוק כי משבר האשראי כבר מאחורינו הודיעו היום כלכלני ענקית הפיננסים סיטי והבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל על המלצתם למשקיעים למכור את מניותיהם של הבנקים האירופים בטענה כי מגזר הבנקאות באירופה ייקלע למחסור משמעותי בנזילות ב-2008.

סיטי הורידה את המלצתה למניות הבנקים באירופה ל"תשואת חסר" והנמיכה את המלצתה למניות דויטשה בנק ורויאל בנק אוף סקוטלנד ל"מכירה". מניות קרדי סוויס, יוניקרדיט וסוסייטה ג'נרל הוסרו מרשימת המניות המומלצות לקנייה של סיטי, ומניות רויאל בנק אוף סקוטלנד והבנק הצרפתי נטיקסיס הוסרו לרשימה המניות שמהן יש להימנע של החברה.

אמש הוריד בית ההשקעות אוסקר גרוס את מחיר היעד למניית ריטליקס דולר מ-18 דולר, והותיר לה המלצת "החזק" פושרת. זאת לאחר שהחברה פירסמה אתמול אזהרת רווח לרבעון הרביעי. בעקבות האזהרה, איבדה המניה כ-2.2% וצנחה לשפל של כמעט חמש שנים. היום עולה המניה ב-1.2%.

חברת טבע ממשיכה לרכז עניין לאחר שמנייתה המשיכה אמש לשבור שיאים. טבע זינקה ב-3.5% לשיא של 48.7 דולר לאחר שה-FDA אישר לחברה לשווק שתי תרופות חדשות לטיפול בצינון ולהקלת הסימפטומים שנובעים מטיפול נגד סרטן. מניית החברה מאבדת כ-1.4%.

בית ההשקעות מורגן ג'וזף עידכן את המלצתו למניית סרגון (סימול CRNT) מ"החזק" ל"קנייה". מניית החברה מזנקת ב-7%.

העיתון "ניו יורק טיימס" פירסם כי חברת ספארק נטוורקס (סימול LOV) בעלי אתר ההיכרויות הפופולרי ליהודים JDate מחפשים קונה לחברה. על פי הדיווח, נמצאת החברה במגעים עם קונים פוטנציאליים, ביניהם ענקית האינטרנט יאהו (סימול YHOO), תאגיד התקשורת ניוז קורפ, אתר הרשתות החברתיות מיי ספייס וכן עם מתחרתם העיקרית - אתר האינטרנט Match.com. מניית החברה מזנקת ב-14.7%.

מניית חברת ההימורים שבשליטתו של שלדון אדלסון, לאס וגאס סאנדס (סימול LVS), איבדה אמש כ-5.5% למחיר של 95 דולר למניה על רקע חששות להאטה בצמיחת שוק ההימורים של מקאו - "לאס וגאס של המזרח הרחוק". בכך השלימה החברה נפילה של כ-36% משיא שנתי של 148.76 דולר שרשמה ב-29 באוקטובר. מניית החברה ממשיכה לרדת ומאבדת כעת 5.7%.

מניית אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, נופלת ב-9% במסחר בוול סטריט, ומובילה את הירידות במגזר הטכנולוגיה בעקבות הורדת דירוג שנייה למנייתה השבוע. בעקבות הנפילה במנייתה, נחתך שווי השוק של ענקית השבבים בקרוב ל-10 מיליארד דולר לכ-135 מיליארד דולר. באותו מגזר, בולטת גם יצרנית המחשבים האישיים דל (סימול DELL) שמנייתה יורדת בכ-6.5% במסחר בנאסד"ק.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully