וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס ואליטליה מצמצמות ב-20%-10% את היצע המושבים לישראל

הארץ

1.10.2001 / 8:35

הסיבה: המשבר בענף התעופה שהחריף לאחר התקפות הטרור בארה"ב; החברות יפחיתו מספר הטיסות השבועיות ויפעילו מטוסים קטנים יותר

מאת זוהר בלומנקרנץ

חברות התעופה בריטיש איירווייס ואליטליה מצמצמות ב-20%-10% את היצע המושבים שלהן בטיסות לישראל, לנוכח המשבר בענף התעופה, משבר שהחריף לאחר התקפות הטרור בארה"ב; שיעור הצמצום בהיצע המושבים בעונת החורף הוא בדרך כלל 10% ויותר - השנה יצומצם היצע המושבים בכ-30%, כלומר ב-20%-10% יותר מכפי שאפשר היה לצפות מלכתחילה.

הפחתת היצע המושבים תתבצע באמצעות הפחתה של מספר הטיסות השבועיות והפעלת מטוסים בעלי מספר מושבים קטן יותר. השינויים ייכנסו לתוקף בהדרגה מ-16 לאוקטובר, כחלק מלוח טיסות החורף החדש. אתמול הועבר על כך דיווח למינהל התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה (רש"ת), כדי שבשדה התעופה נתב"ג יוכלו להיערך בהתאם.

בריטיש איירווייס תחליף את המטוס בקו שבין לונדון לנתב"ג מבואינג 258) 777 מושבים) למטוס קטן יותר, מדגם בואינג 767 (176 מושבים). בריטיש היתה הראשונה להפעיל בישראל מטוס מדגם בואינג 777, הנחשב חדיש ומאפשר לספק שירות ברמה גבוהה. עתה תפעיל בריטיש איירווייס 14 טיסות לשבוע בקו לישראל, במקום 17 טיסות לשבוע, כפי שהיא מפעילה כיום בלוח טיסות הקיץ שלה.

דובר בריטיש איירווייס בישראל אמר אתמול בתגובה כי "החברה אכן בודקת הכנסת שינויים בקו התעופה לישראל, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין. מספר הטיסות השבועי של החברה יהיה זהה למספר הטיסות השבועיות שהפעילה בריטיש בלוח החורף של השנה שעברה". לבריטיש איירווייס, עם זאת, היו בעבר תוכניות להגדיל את מספר הטיסות בחורף הנוכחי בהשוואה לאשתקד.

חברת אליטליה תצמצם את מספר טיסותיה לישראל מ-24 טיסות בשבוע ל-21 טיסות בשבוע בתקופה שבין 16 ועד ל-27 באוקטובר. לאחר מכן החברה תפחית שוב את מספר הטיסות ל-14 בשבוע בקו לישראל.

דוברת אליטליה בישראל אמרה אתמול בתגובה כי "מספר הטיסות שתפעיל החברה בלוח טיסות החורף השנה זהה למספר הטיסות שהפעילה אליטליה בחורף שעבר. החברה נמצאת במו"מ עם אל על כדי לאפשר לה את המשך הפעלתן של 21 טיסות בשבוע".

חברת אליטליה תיכננה תחילה לא לצמצם את מספר טיסותיה לישראל עם סיום עונת הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully