וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר ניסתה לנייד את שירות הלקוחות של סלקום

בר חיון

6.1.2008 / 15:48

לא ברור אם הדבר נעשה בעקבות טעות אנוש או בכוונה תחילה, אך אם היתה מצליחה הדבר היה גורם לקריסת שירות הלקוחות של סלקום

הקלות שבה ניתן לנייד מספרי טלפון מחברה לחברה הובילה לכך שמספר שירות הלקוחות של חברת כמעט והועבר לחברת . לא ברור אם הדבר נעשה בעקבות טעות אנוש או בכוונה תחילה, אך מסתבר כי פרטנר ניסתה לנייד אליה את המספר 052-9990123, שקיצורו *123, המהווה את מספר שירות הלקוחות של סלקום. אם היתה מצליחה, הרי שהדבר היה גורם לקריסת מערך שירות הלקוחות של סלקום.

בפרטנר טוענים כי מדובר בטעות אנוש, אך בתלונה שסלקום הגישה במשרד התקשורת נגד פרטנר, דובר על כמה וכמה ניסיונות במהלך החודש האחרון לנייד את מספר שירות הלקוחות שלה.

בדיקת משרד התקשורת מעלה כי מדובר בסך הכל בניסיון יזום אחד של פרטנר. "התגלה כי אכן הוגשה בקשה אחת של פרטנר ב-5 בדצמבר לנייד את מספר שירות הלקוחות של סלקום", מסביר מאיר בן בסט, מנהל תחום הפיקוח על השירות לצרכן במשרד התקשורת, "אך מאחר והבדיקה נכשלה בשלב אימות הנתונים, המערכת הגישה את הבקשה שוב באופן אוטומטי. הבקשה האחרונה התבצעה ביום ד' שעבר, ומכיוון שלא היתה זקוקה לאימות נתונים הבקשה לניוד אושרה אך לא התבצעה בפועל כיוון שסלקום עלתה על הבעיה בזמן".

מפרטנר נמסר בתגובה: "במסגרת המספר הרב מאוד של הפעולות אשר בוצעו בחברה כחלק מתהליך הניידות, חלה טעות מינורית של הקלדה במספר. במקרה הזה נפלה אי הבנה שנבעה מהבלטת יתר של מספר שירות הלקוחות בחשבונית סלקום על חשבון הבלטת מספר הנייד של הלקוח. יודגש כי הנושא טופל באופן מיידי".

כפי שפורסם ב-TheMarker, בשבועיים האחרונים, לאחר שמשרד התקשורת שיחרר חסם מעבר כדי להקל על תהליך הניידות בין חברות הסלולר, עשרות לקוחות בארבעת מפעילות הסלולר נויידו עם מספרם לחברות מתחרות ללא ידיעתם. לפני החלטת משרד התקשורת, חברת הסלולר הננטשת היתה צריכה לאמת את נתוני הלקוח ולאשר את ניוד מספרו. ביטול חסם זה הוביל לכך שיהיה ניתן לנייד לקוחות גם בלי אישור החברה הננטשת.

בכירים בענף כבר הביעו חשש כי הדבר עלול לגרום לניוד מספרי מנויים בעל כורכם בעקבות טעויות אנוש (כגון שגיאה בהקלדת המספר המנויד). אך במשרד התקשורת חוזרים ומבהירים כי "ביטול נוהל בדיקת הזכאות מול החברה הננטשת הוכיח את עצמו מעל למשוער וצימצם את אחוז התקלות מ-20% מכלל הבקשות לניוד, לעשרות בודדות של תקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully