וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראליות באירופה: קרד גרד קפצה ב-37%

הארץ

1.10.2001 / 9:43

המניות הישראליות זינקו בחדות, בעיקר אלה הנסחרות בשווייץ

מאת סופי שולמן

הנפילות בבורסות אירופה היו מאופקות מעט יותר מהקריסה בשווקים האמריקאיים, וההתאוששות שלהן היתה מהירה וחדה יותר. בשבוע החולף זינקו המדדים האירופיים בשיעורים חדים, כמותם לא ידעו המשקיעים האירופאים ב-13 שנים אחרונות.

את העליות שהתחזקו לקראת סוף השבוע הובילו מניות של חברות הנפט, וזאת בשל ההערכות כי קרטל הנפט אופ"ק לא יקטין את הייצור וימנע בכך עלייה של מחירי הנפט בעולם. ביום ששי הודיעו שרי הנפט של הקרטל כי הם לא ישנו את מכסות התפוקה על אף הירידה המסתמנת בביקוש לנפט.

בין המניות הבולטות שהגיבו לידיעת ההרגעה של אופ"ק היו של ובריטיש פטרוליום (BP). מניות אלה רשמו עליות נאות ותרמו לקפיצה שבועית של 10.6% במדד פייננשל טיימס 100 הבריטי. המדד סיים את המסחר של יום שישי ברמה של 4,903 נקודות.

מדד קאק הצרפתי ניתר ב-11.7% בסיכום השבוע והתייצב ברמה של 4,079 נקודות, לאחר שחצה בחזרה את הרף של 4,000 נקודות.

מדד דאקס הגרמני היה כרגיל התנודתי ביותר. השבוע מחק המדד מחצית מהירידות של השבוע שקדם לו. דאקס עלה השבוע ב-13.7% לרמה של 4,308 נקודות, כשאת העליות הובילו חברות הטלקום וציוד התקשורת.

מרבית המניות הישראליות התאוששו גם הן ורשמו עליות חדות, ובעיקר בלטו המניות הישראליות שנסחרות בבורסת שווייץ החדשה. אורידיון זינקה ב-34% למחיר של 6.85 פרנקים שווייציים, ובכך הצליחה המניה להתרחק ממחיר השפל של 5.1 פרנקים שווייציים שבו היתה בסיום השבוע הקודם.

מניית קרד גרד ניתרה ב-37% למחיר של 52 פרנקים שווייציים. בתחילת השבוע הודיעה החברה כי מועצת המנהלים שלה אישרה את הפיכתה לחברה שווייצית לכל דבר. עקב כך תהיה קרד גרד, שהיתה רשומה עד היום כחברה ישראלית, חברה שווייצית ותעבור להיסחר בבורסת שווייץ המרכזית החל ב-29 באוקטובר 2001.

"אישור בעלי המניות להפיכתנו לחברה שווייצית מהווה חיזוק לאסטרטגיה שלנו להיות המובילה העולמית בשוק הטלה-מדיסין. האירועים האחרונים בשוק לא ישפיעו על ביצועי החברה ולא יעצרו את תוכניות ההרחבה שלנו", אמר מנכ"ל קרד גרד, יעקב גבע, בהודעה לעיתונות.

מניית שח"ל , ישראלית נוספת בשווייץ, המתמחה גם היא בפיתוח מערכות טלה-מדיסין, ניתרה השבוע ב-42%. המניה סיימה את המסחר של יום ששי במחיר של 15.3 פרנקים שווייציים. החברה הודיעה כי החלה בשיווק מרכזי הטיפול בלקוחות ושירותי הניטור הרפואי מרחוק שהיא פיתחה בשיתוף עם פיליפס. בשלב זה פועלות החברות בגרמניה ואיטליה, לאחר שהניסויים בשווייץ הושלמו בהצלחה.

הבורסה בלונדון לא האירה את פניה למניות הישראליות גם השבוע. יוצאת הדופן היחידה היתה XTL , שזינקה ב-12% למחיר של 37.5 פני. יתר הישראליות הסתפקו בעליות צנועות או שנותרו בלא שינוי

אלקטרוניקס ליין קפצה ב-17% והתייצבה בתום השבוע במחיר של 10.5 דולרים. החברה לניהול קרנות של בנק ההשקעות UBS הודיעה כי הגדילה את אחזקתה ל-5.9% במניית החברה הישראלית. UBS קנה 30 אלף מניות אלטקרוניקס ליין בשווי של 202 אלף דולר, כך שכיום הוא מחזיק ב-471.8 אלף ממניותיה.

אחת הירידות הבודדות נרשמה למניית ויקון , שהתממשה בעקבות הזינוקים החדים בשבוע שעבר. העליות נבעו מהערכות שלפיהן יזכו המערכות להעברת שיחות בווידיאו שמפתחת החברה לביקוש גבוה, וזאת בשל הירידה בכמות הטסים בארה"ב. בשבוע החולף איבדה המניה 6% ונחתה במחיר של 1 יורו, המשקף לה שווי של 9 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully