וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עוה"ד: השכר בגין שליחת מכתב לחייב ישולם על ידי הלקוח

הארץ

1.10.2001 / 10:20

כמו כן קבעה ועדת האתיקה כי במקרה שהלקוח מגיע להסדר נפרד עם הצד שכנגד, עו"ד אינו רשאי לפנות שוב בשם מרשו בדרישה לשלם את שכר טרחתו

מאת בן-ציון ציטרין

ועדת האתיקה של לשכת עוה"ד (מחוז ת"א) קבעה כי שכר הטרחה בגין משלוח מכתב התראה לצד שכנגד ישולם על ידי לקוחו של עורך הדין, ולא על ידי מקבל מכתב ההתראה; כמו כן קבעה ועדת האתיקה כי במקרה שבו הלקוח מגיע להסדר נפרד עם הצד שכנגד, עורך הדין אינו רשאי לפנות שוב בשם מרשו בדרישה לשלם את שכר טרחתו.

עורכי דין מתבקשים חדשות לבקרים על ידי לקוחותיהם לשלוח לחייבים מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים; מכתב ההתראה נשלח בדואר רשום והחייב מתבקש בו לשלם את סכום קרן החוב, לעתים בתוספת ריבית והצמדה, וכן את שכר טרחת עורך הדין בגין מכתב ההתראה. מדובר בסכום שנע בין עשרות למאות שקלים.

על מנת להבטיח את תשלום שכר טרחתם נוהגים עורכי הדין לציין בגוף ההתראה כי החייב נדרש לפנות בעניין אך ורק למשרד עורכי הדין לסילוק החוב; גופים גדולים (בנקים, חברות ביטוח, חברות כרטיסי אשראי וגם רשויות מקומיות), המעסיקים עורכי דין חיצוניים לגביית חובות מלקוחות, נמנעים במודע מלקיים קשר עם החייבים ומפנים אותם לעורכי הדין.

ועדת האתיקה נדרשה לסוגייה בעקבות פניית עורך דין, שלקוחו הגיע להסדר נפרד עם החייב; עורך הדין ביקש לדעת אם הוא רשאי לשלוח לחייב מכתב ולדרוש ממנו לשלם את שכר טרחתו. ועדת האתיקה הבהירה שהוא אינו רשאי לנהוג כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully