וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: חששות מאזהרות רווח מובילים לירידות במניות הטכנולוגיה

דפנה מאור

1.10.2001 / 12:02

נוקיה, מרקוני ואיניפיניון יורדות ב-4%; סימנס יורדת בחצי אחוז על רקע דיווחים שהיא במו"מ להקמת מיזם עם מוטורולה; בריטיש טלקום רושמת עלייה של 0.5%

בורסות אירופה רושמות ירידות שערים על רקע חששות מאזהרות רווח הצפויות בעקבות התקפות הטרור בארה"ב. הערכות לפיהן תיקלע הכלכלה הגלובלית למיתון ופגיעה ישירה במגזרים רבים, מוליכות את מניות הטכנולוגיה באירופה לירידות שערים. בלונדון יורד ה-FTSE ב-0.4%; מדד דקס בפרנקפורט יורד ב-1.6%; מדד יורו סטוקס 50 יורד ב-1.1%.

בשוק המניות הבריטי נרשמה נפילה חדה במספר ההנפקות הראשונות בעקבות ההתקפה על ארה"ב. חברות רבות דחו או ביטלו את הנפקותיהן המתוכננות בספטמבר בעקבות ההתקפה. 4 ההנפקות היחידות בספטמבר התבצעו בשוק AIM.

במסחר היום מובילות מניות הטלקום את ירידות השערים. וודאפון יורדת ב-1%; דויטשה טלקום יורדת ב-1.2%; אורנג' יורדת ב-1%; פראנס טלקום יורדת ב-2.1%.

בריטיש טלקום רושמת עלייה של חצי אחוז, לאחר שנפלה השבוע ביותר מ-8% על רקע הערכות כי תיאלץ לרשום מחיקת ענק בגין השקעותיה במיזם קונסרט וחברות תקשורת אחרות.

במגזר השבבים ויצרניות ציוד התקשורת ממשיכות הירידות: נוקיה יורדת ב-4%; מרקוני יורדת ב-4.1%; אלקטל יורדת ב-2.1%; אינפיניון יורדת ב-4.1%.

מניית קונצרן התעשייה הגרמני סימנס יורדת בחצי אחוז. היום דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי מוטורולה וסימנס נמצאות במשא ומתן להקמת מיזם משותף שיכלול את עסקי תשתיות האלחוט שלהן או את ייצור מכשירי הסלולר. לפי הערכות, עשויה עסקה זו להגיע לשווי של 20-25 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully