וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לישועת שוק הסלולר

טיש וויליאמס

27.9.2001 / 20:53

יצרניות ציוד הסלולר יקומו וייפלו על פי האות שיקבלו מסין - שוק הסלולר בעל הצמיחה המהירה ביותר בעולם

מוטורולה (סימול MOT) ונוקיה (סימול NOK) שוב רוכבות על הסוס.

שוק הסלולר הסיני שבר את ליבן של יצרניות הטלפונים הסלולריים ביולי, לאחר שמספר המנויים החדשים שהציג ירד לראשונה אחרי מספר רבעונים של צמיחה מרשימה. בסין, שהיא השוק הסלולרי בעל שיעור הצמיחה הגבוה בעולם, יש יותר משתמשי סלולר מבארה"ב ואוכלוסייתה צפויה לרכוש 15% מכל הטלפונים הניידים שיימכרו השנה בעולם.

האם היה זה אות לכך שההאטה במערב אירופה מתקדמת לכיוון שפל עולמי שיכווץ עוד יותר את נתוניהן של יצרניות הסלולר? ביום שישי הפיחה סין תקווה בשוק כשהציגה התאוששות ניכרת במספרי המנויים החדשים לחודש אוגוסט.

חברת מוטורולה עוררה הדים ברבעון השני עת דיווחה כי תפסה נתח של 17% משוק הטלפונים הניידים. יש לציין שהשיפור הושג באמצעות מכירת מודלים ישנים לשוק הסיני הבלתי מפותח. סין, שאוכלוסייתה מונה 1.2 מיליארד איש והיא בעלת תשתית תקשורתית מוגבלת, דמתה זמן רב לחלום הרטוב של תעשיית הסלולר. מוטורולה זכתה לתשואות רמות על הצלחתה לתפוס את ההובלה בשוק הסיני מידיה של נוקיה, בדיוק בשעה בה החל שוק הסלולר לפרוח.

סם מאי מ-U.S. Bancorp Piper Jaffray מעריך כי מוטורולה תחזיק ב-28% מהשוק הסיני בסוף שנת הכספים 2001 ותמכור כ-21 מיליון מכשירים, בשעה שנוקיה תיהנה מנתח של 21%, שהם כ-15.8 מיליון מכשירים.

על פי הערכת מאי, הוסיפה ספקית הסלולר צ'יינה מובייל את מספר המנויים הגדול ביותר בשוק הסיני באוגוסט, כ-2.45 מיליון בקירוב. צ'יינה מובייל HK וצ'יינה יוניקום הוסיפו 1.75 מיליון מנויים ו-1.2 מיליון מנויים, בהתאמה. רק לשם קבלת אמת מידה, AT&T וויירלס (סימול AWE) הוסיפה 668 אלף מנויים ברבעון השני כולו.

מספרי חודש אוגוסט מביאים את סך כל משתמשי הסלולר בסין ל-126 מיליון, שהם כ-10% מאוכלוסיית המדינה. השוו אחוז זה לאחוזי המשתמשים במכשירי סלולר באירופה - כ-70% - וארה"ב - 43% - ולפניכם הסיבה לכך שסין נחשבת לבעלת הפוטנציאל העיקרי להושיע את יצרניות הסלולר בשנים רזות.

באמריקה הלטינית נושאים כ-20% מהאוכלוסייה טלפון נייד. נוקיה סבלה מהצניחה במכירות במערב אירופה, אזור שהיה הראשון לאמץ לחיקו את הטלפונים הסלולריים, וכנראה גם הראשון שהגיע לנקודת רוויה, לפחות עד להופעתו של מכשיר ה-GPRS (כך מקווה התעשייה).

"בעלי הדעה השמרנית שבינינו אומרים שאחוז החדירה של מכשירי הסלולר לשוק האמריקאי יגיע ל-65%. אני אישית סבור שיגיע ל-75% עד 80%. הממוצע אם כך הוא בין 65% ל-75%", מסביר אנליסט יאנקי גרופ, רוג'ר אנטנר. "הייתי אומר שבאירופה, להוציא את הילדים הרכים והגמלאים, לכולם יש כעת טלפון נייד".

יצרני הסלולר אוהבים את סין, מדינה שיכולה עדיין להציג 4.9 מיליון משתמשים חדשים באפריל, 4.8 מיליון במאי ונתון מוחץ של 6.73 מיליון משתמשים חדשים ביוני, על פי ריימונד ג'יימס. המספרים של יולי, שנפלו ל-3.87 מיליון מנויים, גרמו לפיק ברכיים אצל משקיעי מוטורולה לאחר הנתונים המבטיחים של הרבעון השני. באוגוסט שבו נתוני המנויים החדשים להתאושש כש-5.4 מיליון סינים נכנסו למעגל הסלולרי ונטעו תקוות מחודשות בתעשיית הסלולר.

אנליסט גרטנר, בריאן פרוהם, מסביר שבשני הרבעונים האחרונים נרשמת צמיחה בחבילות האשראי בסין - תוספת קריטית של תוכניות תשלום למפרע במדינה נטולת תשתית של תשלומי אשראי. דבר זה איפשר הזרמת הזמנות בתקופה האמורה מלקוחות שלא החזיקו בכרטיס אשראי. פרוהם מעריך שלמעלה מ-50% מהלקוחות הסינים החדשים הצטרפו לתוכנית התשלום מראש - המחשה של הפריחה בעקבות התחלת השירות.

"בהסתמך על סוג הטלפונים שמוטורולה הצליחה לשווק בהצלחה ברבעון השני, היא יכולה ליהנות מהצלחה דומה ברבעון השלישי", אומר פרוהם, "לנוכח הגידול במספר המנויים המשלמים למפרע וזקוקים לטלפונים זולים".

הנתונים בארה"ב גילו עמידות מפתיעה ברבעון השני, ותחזיות שפירסמו נקסטל (סימול NXTL) ו-AT&T (סימול T) מצביעות על רבעון שלישי יציב מנקודת מבט מקומית. מערב אירופה צפויה להמשיך ולצנוח, אך חולשה זו נלקחה כבר בחשבון עד להגעתם של מכשירי ה-GPRS. אמריקה הלטינית בקשיים בשל חוסר הוודאות הכלכלית בארגנטינה ובברזיל. אולם, הודות לקיומה של סין לובש הרבעון השלישי צורה פחות מפחידה מזו שהשתקפה בהערכות.

הכותב/ת נמנה/ית על צוות הכתבים ו/או בעלי הטורים של אתר TheStreet.com. המידע המובא אינו מהווה בשום אופן המלצה לרכוש או למכור מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully