וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקחת על הביטוח: טרם הסתיימה בדיקת האיתנות הפיננסית של הרוכשים הפוטנציאליים בעסקת הפניקס

אלי דניאל

1.10.2001 / 14:40

לדברי ציפי סאמט, קשה להעריך מתי יינתן היתר משרד האוצר לרכישה; במסגרת העסקה מבקשים יעקב שחר וישראל קז לרכוש את החזקות יוסי חכמי, ניצה קנפר ושלמה אליהו בהפניקס בכ-450 מ' ד'

במהלך השבועות האחרונים שבה ועלתה מחדש שאלת מתן היתר משרד האוצר לקבוצת שחר-קז באשר לרכישת השליטה בחברת הביטוח הפניקס .

יעקב שחר וישראל קז מתעתדים לרכוש את המניות שבידי יוסי חכמי ואחותו ניצה קנפר, המחזיקים בכ-56% מהון המניות של הפניקס, כמו גם את המניות שבידי שלמה אליהו, המהוות כ-38% מהון המניות של הפניקס, וזאת בתמורה לסכום הנאמד בכ-450 מיליון דולר.

המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, ציפי סאמט, אמרה היום ל-TheMarker.com בקשר למתן ההיתר לביצוע העסקה: "אנחנו בודקים את עניין ההיתר והעמידה בדרישות מבחינת האיתנות הפיננסית של הרוכשים הפוטנציאליים. ככלל, הקריטריונים באשר למתן ההיתר אף פעם לא היו מגובשים בצורה ברורה לחלוטין, ובמקרה הנוכחי למדנו גם את הדרישות של המפקח על הבנקים בקשר להון העצמי. זאת, לצורך גיבוש סופי של עקרונות וכללים לפיהם יינתן היתר רכישה. במקביל, אנחנו מקבלים מהמועמדים לרכישת הפניקס את הנתונים הרלוונטיים לגבי הנכסים שלהם".

סאמט הוסיפה: "בכל מקרה כזה בו נדרש היתר לרכישת חברת ביטוח צריך לבדוק היטב את היקף הנכסים, טיבם ועוד, וזהו השלב בו אנו נמצאים כיום".

באשר למועד הצפוי למתן היתר הרכישה אמרה סאמט: "לא ניתן לדעת את המועד המדויק. העבודה שלנו לוקחת את הזמן שלה ואי אפשר להתחייב. עם זאת, אנו מקווים לסיים את העבודה בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully