וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפנאוטו מאווררת תוכנית הנפקה ראשונה של מניות לציבור

שרון שפורר

8.1.2008 / 11:11

יבואנית סובארו, יפנאוטו, מתכננת הנפקה ראשונה של מניות לציבור, ומקווה לשווי של כ-500 מ' שקל. נהנית מגידול של 1.1% בשוק כלי הרכב בארץ

זה אולי לא נשמע כל כך ריאלי לדבר בימים כאלה על הנפקות ראשונות לציבור אבל בכל זאת, יש חברות (וחתמים) שממשיכות לשמור על אופטימיות. לחברת עיניים, ביטחון אבידר, סרף וקרן הריט סלע קפיטל, שממתכננות להנפיק בחודשים הקרובים לראשונה לציבור, מצטרפת היום גם יבואנית סובארו - חברת יפנאוטו.

נודע כי החברה מתכננת לקיים הנפקה על בסיס דו"חות דצמבר 2007 וכי היא צפויה להגיש בקרוב את טיוטת התשקיף לרשות ניירות ערך. השווי לו מקווה החברה סובב, על פי הערכות בשוק, סביב כ-500 מיליון שקל. את ההנפקה תוביל על פי ההערכות חברת החיתום פועלים אי.בי.אי בניהולו של אליאב בר דוד.

שנת 2007 היתה שנה מאוד מוצלחת לחברת יפנאוטו, שבשליטת מטיס קפיטל של אמנון ברזילי וחברת מירג' של גד זאבי. החברה המנוהלת על ידי אלי דוד גם נהנתה מצמיחה חזקה לה תרם גידול של 70% במכירות הדגם B4 במכירות תשעת החודשים הראשונים של השנה מול התקופה המקבילה ובעקבות כך חתמה את שלושת הרבעונים הראשונים עם שיפור ניכר בתוצאות.

מכירות החברה הגיעו לגובה של 860 מיליון שקל מול 624 מיליון שקל בתקופה המקבילה והיא עברה לרווח נקי של 45 מיליון שקל מול הפסד בתקופה המקבילה. בד בבד גדל נתח השוק שלה בשוק כלי הרכב בארץ ל-5.3% מול 4.2% - הנתח שלה בסיום הרבעון השלישי של 2006.

אין זו הפעם הראשונה שיפנאוטו מתכננת הנפקת מניות - אך עד היום התוכניות האלו לא יצאו לפועל. כעת היא שוב מאווררת את תוכניות ההנפקה בתקווה כנראה ששוק ההנפקות הראשונות יצליח להתאושש בחודשים הקרובים מהמכה האנושה שספג בעקבות משבר האשראי והחששות מאינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully