וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ב-2015: נמל תעופה בינ"ל חדש, והארכת נתיבי איילון

אבי בר-אלי

8.1.2008 / 12:18

משרדי האוצר והתחבורה גיבשו רשימת 12 פרויקטים תחבורתיים. התכנון ל-2015: נמל תעופה בינלאומי חדש והארכת נתיבי איילון

משרדי האוצר והתחבורה גיבשו את רשימת 12 הפרויקטים התחבורתיים שביצועם באמצעות המגזר הפרטי ייבחן בין 2008 ל-2015. בכוונת המשרדים להשלים את בדיקות ההיתכנות של הפרויקטים במהלך 2008, וכבר ב-2009-2010 לצאת במכרזי PQ לביצועם, בכפוף לזמינותם הסטטוטורית של הפרויקטים ולהחלטת הממשלה באשר לתקצובם.

הפרויקטים שקידומם ייבחן בעדיפות ראשונה הם הקמת שדה תעופה בינלאומי (במגידו או בנבטים, לפי הערכות); הארכת נתיבי איילון עד נתניה; סלילת כביש איילון מזרח (491), שיחבר את נתיבי איילון לכביש 5 וישמש פיילוט למערכות ניהול תנועה (נתיבי תחבורה ציבורית ואגרות גודש); הנחת מסילת הרכבת המזרחית, שתשמש להעברת מטענים, בסמוך לתוואי כביש 6; מערכת הסעת המונים (רכבת קלה או אוטובוס רב-קיבולת) בין חיפה לנצרת; והרחבת המכרזים לתחזוקת כבישים על ידי המגזר הפרטי.

באפריל 2007 נוסדה ועדה שבה חברים סגן הממונה על התקציבים עמית לנג, סגן החשב הכללי אבי דור וסמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התחבורה צ'רלי סולומון. הם התבקשו להמליץ על פרויקטים חדשים בעלי חשיבות כלכלית ותחבורתית אסטרטגית למשק ולענף התחבורה,

לביצוע בשיטת Public-Private Partnership. עד כה נוהלו בישראל בשיתוף המגזר הפרטי פרויקטים בסכום כולל של כ-7 מיליארד דולר, ש-6.1 מיליארד דולר מהם בענף התחבורה.

בין הפרויקטים הנוספים ברשימה המוסכמת - שענו על שורת קריטריונים כדוגמת העברת סיכונים למגזר הפרטי, גמישות תכנונית וצורך בהפעלה/תחזוקה ארוכת טווח - נכללו גם הקמת מסוף מכולות נוסף בנמלים, סלילת כבישי הרוחב 551 ו-9, סלילת כביש 16 בכניסה לירושלים (והקמת גשר מוצא), מימון הקו השני של הרכבת הקלה בתל אביב וכן שילוב ראשוני של מערכות מתקדמות לבקרה ולניהול תנועה.

ברשימת הפרויקטים לשנים אלה לא ייכללו לפי שעה הרחבת כביש 1 משער הגיא עד מחלף מוצא, הארכת כביש חוצה ישראל צפונה (לצומת כברי) ודרומה (לצומת הנגב) וקו הסעת ההמונים השני בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully