וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מחמיר את הענישה על הבנקים

שלומי שפר

8.1.2008 / 13:36

בנק ישראל קנס את קבוצת הבינלאומי ב-5.5 מיליון שקל על ליקויים בנושא הלבנת הון. ההערכה: בקרוב יקבל בנק גדול נוסף קנס על ליקויים דומים

בנק ישראל מחמיר את הענישה על הבנקים, כך לפחות נראה מההודעה שהוציא הבוקר (שלישי) הבנק הבינלאומי. בדיווח לבורסה הודיע הבנק כי קיבל קנס בסך 5.5 מיליון שקל בגין ליקויים הקשורים בנושא הלבנת ההון. זאת בעקבות ביקורת שערך בנק ישראל במהלך שנת 2006. מדובר על קנס של 3.5 מיליון שקל לבנק הבינלאומי עצמו ועוד 2 מיליון שקל קנס של החברה הבת, פאג"י.

מדובר על ליקויים טכניים בנושא הלבנת ההון, בהם אי חתימה על הצהרות, אי צילום תעודות זהות של לקוחות שפתחו חשבון חדש בבנק ועוד. הבינלאומי כבר הפריש את הסכום במהלך הרבעונים הקודמים, כמו כן מהבנק נמסר כי הליקויים כבר תוקנו. ההערכות הן כי בתקופה הקרובה יקבל בנק גדול נוסף קנס מהותי על ליקויים דומים וכי עוד שני בנקים נמצאים תחת ביקורת בתחום של בנק ישראל.

הבינלאומי דיווח היום כי: כפי שצוין בתשקיף הבנק הבינלאומי מיום 24 במאי 2007, כבר עם קבלת טיוטת דוח הביקורת של הבנק הבינלאומי, בספטמבר שנת 2006, למדו הבנקים את ממצאיו ונערכו באופן מידי לתיקון הכשלים בשני הבנקים תוך שהם נוקטים בפעולות אפקטיביות לתיקון הליקויים ולמניעת הישנותם, דבר אשר צוין גם בהחלטות הועדה ביחס לכל בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully