וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתוראן השלימה את מכירת השליטה בטלמטיקס

עומרי כהן

8.1.2008 / 14:30

מכרה את השליטה לקונגלומרט סינגפורי לפי שווי של 90 מיליון דולר. תיוותר עם אספקת שירותי איתור כלי רכב גנובים ואפליקציות נלוות

חברת איתוראן השלימה את מכירת החברה הבת (93.9%), טלמטיקס, לקונגלומרט (תלכיד של חברות) סינגפור טכנולוג'יס אלקטרוניקס, לפי שווי של 90 מיליון דולר. העסקה תכניס לקופת איתוראן סכום נטו של 60 מיליון דולר. טלמטיקס ריכזה עד כה את פעילות המכירה של ציוד באיתוראן, הן בתחום האיתור לסין ולדרום קוריאה והן בתחומי מוני המים לקריאה מרחוק ומכשירי הזיהוי למפעילת כביש 6.

טלמטיקס סבלה ב-2007 מבעיות בהשלמת ההקמה של רשת איתור בדרום קוריאה, עקב הפרעות בתדרי התקשורת שם. בעיות אלו מנעו מאיתוראן להכיר בהכנסות של כמה מיליוני דולרים בתוצאותיה הכספיות.

בעקבות המכירה תיוותר איתוראן עם פעילות הליבה שלה - אספקת שירותים מבוססי מיקום לאיתור כלי רכב גנובים ואפליקציות נלוות. עם זאת, בחמש השנים הקרובות תקבל איתוראן תמלוגים מההכנסות בקוריאה ובסין, על בסיס פרמטרים שונים.

כמו כן, השתיים יחתמו על הסכם לתקופה של עשר שנים, אשר במסגרתו טלמטיקס תמשיך לספק לאיתוראן את מוצרי האיתור - ותקבל מאיתוראן שירותי ייעוץ וידע מקצועי תמורת תמלוגים.

פעילות שירותי האיתור של איתוראן מתמקדת בישראל ובערים מרכזיות בארגנטינה ובברזיל. בנוסף, פעלה החברה עד כה באמצעות טלמטיקס במכירת ציוד איתור, קריאה וזיהוי.

בתשעה החודשים הראשונים של 2007 צמחו רווחי איתוראן ב-16% בלבד, ל-14.1 מיליון דולר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת, למרות צמיחה חדה יותר של 18% בהכנסות ל-88.7 מיליון דולר.

בחודש שעבר הכריזה איתוראן על השקתה מחדש של תוכנית לרכישת חוזרת של מניותיה בהיקף של 9 מיליון דולר, בניסיון לאושש את המניה שאיבדה בשנה האחרונה 27% מערכה. אתמול נסחרה מניית איתוראן במחיר של 11 דולר המשקף לחברה שווי של 258 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully