וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעיל סלולרי נוסף בישראל בתוך כשנתיים

אמיתי זיו

8.1.2008 / 15:37

בשנה הקרובה ייפתח המכרז על תדרי ה-WiMax, ובעקבותיו יצטרף מפעיל סלולרי נוסף לשוק התקשורת. מירס צפויה להיות הראשונה שתשתמש בה

במהלך השנה הקרובה ייפתח המכרז על תדרי ה-WiMax בישראל ובעקבותיו יצטרף מפעיל סלולרי נוסף לשוק התקשורת בישראל. זו כוונת משרד התקשורת, שגורמים בו מעריכים כי חברת הסלולר מירס תעבור לרשת WiMax ובנוסף יצטרף מפעיל חמישי. על התדרים יתחרו, כנראה, מספר קבוצות תקשורת ובהן גם חברת 012 סמייל, שפעילה בניסוי הטכנולוגיה בשדרות.

לניסוי, שמתקיים בימים האלה בשדרות ובנגב המערבי בעלות המוערכת ב-300 אלף שקל, שותפות אינטל, אלווריון ו-012. בעיר הוקמה תשתית WiMax, ו-24 גני ילדים ומוסדות חינוך אחרים חוברו לאינטרנט על בסיס הטכנולוגיה.

במבני הציבור הללו מתאפשרת גלישה באינטרנט ושיחות טלפון נייח בחינם על בסיס ה-WiMax. הניסוי בוחן בנוסף את בשלות הטכנולוגיה לטלפוניה ניידת. במכללת ספיר הסמוכה לשדרות מתאפשרת תקשורת סלולרית ניסיונית.

במהלך מסיבת עיתונאים ציין היום גבי ויסמן, מנהל אלווריון אירופה, כי "למרות שטכנולוגיית ה-WiMax הנייחת כבר פרוסה בכ-130 מדינות - רובן מתפתחות - זהו אחד הניסויים הראשונים בעולם ביישומים הסלולריים. אנטנת WiMax מאפשרת תקשורת נייחת במרחק של עשרות קילומטרים - ותקשורת ניידת בטווח של כמה קילומטרים".

ויכוח גדול מתנהל בין חברות הסלולר על התדר 2.5 גיגה הרץ. חברות ה-GSM - סלקום, פרטנר ובקרוב פלאפון - המעוניינות בתדר לשירותי הדור הרביעי העתידיים שלהן. במשרד התקשורת רוצים להפעיל את ה-WiMax הנייד גם בתדר זה.

"ה-WiMax יפעל בתדר 2.5 גיגה הרץ", מוסר חיים גירון, סמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת. "הדור הרביעי של חברות ה-GSM הוא עניין עתידי רחוק מעט יותר, אבל יש תוכניות לפינוי התדר ויהיה מקום לכולם. גם לדור הרביעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully