וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר מנהל התיק של דב לאוטמן

הילה רז

8.1.2008 / 23:16

מיכאל גביש חשוד בקבלת דבר במרמה, זיוף והפרת אמונים בתאגיד וביצוע עבירות תרמית בניירות ערך. מעצרו הוארך עד יום שישי

בית משפט השלום בתל אביב האריך הערב (שלישי) את מעצרו של מיכאל גביש, החשוד כי במסגרת עבודתו כמנהל תיקים בחברת מרץ השקעות, ניהל החל מספטמבר 2006 ועד ספטמבר 2007 את תיק ההשקעות של איש העסקים דב לאוטמן ושלוש חברות פרטיות בבעלותו, וביצע תרמית בחשבונותיו.

לטענת מחלקת החקירות של הרשות לניירות ערך, חשוד גביש בכך שהשפיע בדרכי תרמית על שער מניית פורמולה ויז’ן והשתמש במרמה בחשבון המפצל של מרץ השקעות על מנת לשייך בדיעבד רווחים נטולי סיכון בגובה מאות אלפי שקלים לארבעה חשבונות של לקוחות מועדפים על חשבונו של דב לאוטמן.

עוד נטען בבקשת המעצר כי גביש גרם להכללת פרטים מטעים בדו"חות בכך שהסתיר את העובדה כי חשבונותיו של לאוטמן אותם ניהל, החזיקו בכ-11% מההון המונפק של פורמולה ויז'ן - עובדה המחייבת דיווח לבורסה ולרשות לניירות ערך.

גביש חשוד בקבלת דבר במרמה, זיוף ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. בנוסף נחשד גביש בביצוע עבירות תרמית בניירות ערך. על פי בקשת המעצר, משמש כיום גביש כמנהל תיקים בחברת פריזמה ניהול תיקים. ממצאי החקירה מעלים כי גביש זייף את דו"חות תיק ניירות הערך אותו ניהל עבור לאוטמן, על מנת להסתיר את פעילותו הפלילית. השוואה בין הדו"חות שנשלחו ללאוטמן לדו"חות הבנק מעלה כי קיימים הפרשים ניכרים של מיליוני שקלים בכל הנוגע לאחזקותיו של לאוטמן במניית פורמולה ויז'ן.

מבקשת המעצר עולה, כי גביש הסתתר בעליית הגג בביתה של חשודה נוספת בפרשה, רחל טימור, אך אותר אתמול. הרשות לניירות ערך טענה, כי לנוכח היקף החקירה והתחמקויותיו של גביש מהחקירה התבקש המשך מעצרו. שופט בית משפט השלום קיבל את בקשת הרשות והאריך את מעצרו של גביש עד יום שישי.

יחד עם גביש נעצרה טימור עצמה, אשר ממצאי החקירה העלו כי לחשבונותיה ולחשבונה של בתה, יוחסו עסקות שהניבו רווח כספי של מאות אלפי שקלים על חשבון דב לאוטמן. טימור שוחררה למעצר בית עד יום שישי כפי שביקשה הרשות לניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully