וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה והנפט הובילו את המסחר לירידות; BP ירדה ב-6%; נוקיה איבדה 5.3%

עפרה שלו

1.10.2001 / 21:17

מרקוני צנחה ב-28.8% לאחר שהודיעה כי אין ודאות שתעמוד בתחזיות המונמכות למחצית הראשונה של השנה; אינפיניון יורדת ב-5.6% לאחר הורדת מחיר יעד

בורסות אירופה נסגרו בירידות חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה. חששות מאזהרות רווח צפויות בעקבות התקפות הטרור בארה"ב והערכות לפיהן תיקלע הכלכלה הגלובלית למיתון ומגזרים רבים יספגו פגיעה ישירה גררו את המדדים העיקריים לירידות. הפוטסי בלונדון ירד ב-2.4%; ה-CAC 40 בפאריס ירד ב-1.8%; הדקס בפרנקפורט יורד ב-2%.

בשוק המניות הבריטי נרשמה נפילה חדה במספר ההנפקות הראשונות בעקבות ההתקפה על ארה"ב. חברות רבות דחו או ביטלו את הנפקותיהן המתוכננות בספטמבר בעקבות ההתקפה. 4 ההנפקות היחידות בספטמבר התבצעו בשוק ה-AIM.

מגזר השבבים ויצרניות ציוד התקשורת הובילו את השוק מטה בירידות חדות: מרקוני, יצרנית ציוד הטלפוניה הגדולה בבריטניה, צנחה ב-28.8%, לאחר שהודיעה לרשות ני"ע בארה"ב כי אין ודאות שתעמוד בתחזיות המונמכות למחצית הראשונה של השנה. אריקסון ירדה ב-4.1%. נוקיה ירדה ב-5.3%; אלקטל ירדה ב-3%; יצרנית השבבים אינפיניון יורדת ב-5.6%, לאחר ש-UBS ורבורג הוריד את מחיר היעד שלה; ARM איבדה 4%.

במניות הטלקום נרשמה מגמה שלילית: וודאפון ירדה ב-2%; דויטשה טלקום יורדת ב-4.6%; פראנס טלקום רשמה ירידה של 7.3%. בריטיש טלקום בלטה בעלייה של 2.4%, לאחר שנפלה השבוע ביותר מ-8% על רקע הערכות כי תיאלץ לרשום מחיקת ענק בגין השקעותיה במיזם קונסרט וחברות תקשורת אחרות.

מניית קונצרן התעשייה הגרמני סימנס ירדה ב-0.2%. היום דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי מוטורולה וסימנס נמצאות במשא ומתן להקמת מיזם משותף שיכלול את עסקי תשתיות האלחוט שלהן או את ייצור מכשירי הסלולר. לפי הערכות, עשויה עסקה זו להגיע לשווי של 20-25 מיליארד דולר.

ירידות שערים נרשמו במגזרי הבנקים, המדיה והרכב. מגמה שלילית נרשמה במגזר הנפט, על רקע ירידה נוספת במחיר הנפט היום, בהמשך לצניחה של 20% בשבועיים האחרונים, לאחר שארגון יצואניות הנפט אופ"ק החליט בסוף השבוע להותיר את התפוקה ללא שינוי לנוכח ההאטה בכלכלת העולם. של ירדה ב-4.5%; BP איבדה 6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully