וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק עשוי לאבד את הזיכיון לרדיו 99

אסף כרמל

9.1.2008 / 10:47

הרשות השנייה עשויה לשלול את הזיכיון להפעלת תחנת הרדיו שבבעלותו, בשל העובדה שגאידמק עומד בראש מפלגת "צדק חברתי"

הרשות השנייה עשויה לשלול בקרוב מאיש העסקים ארקדי גאידמק את הזיכיון להפעלת תחנת הרדיו שבבעלותו, 99 FM. זאת בשל העובדה שגאידמק עומד בראש מפלגת "צדק חברתי", שעל הקמתה הכריז לאחרונה.

המפלגה נערכת במרץ להתמודדות בעשרות רשויות בבחירות המקומיות בשנה הבאה, וגאידמק עצמו מתכוון לרוץ לראשות עיריית ירושלים. עיתון "הארץ" פנה אתמול לרשות השנייה וביקש לדעת אם לנוכח פעילותו הפוליטית רשאי גאידמק להמשיך להחזיק בתחנת הרדיו. בתגובה נמסר כי "הרשות בוחנת את הנושא בימים אלו".

על פי חוק הרשות השנייה, "ועדת המכרזים של הרשות (להפעלת תחנות טלוויזיה או רדיו - א"כ) תפסול משתתף במכרז, אם לפי דעתה המשתתף הוא מפלגה או נציג או שלוח של מפלגה או של גוף אחר, שלדעת הוועדה עלול להשתמש בשידורים לקידום המטרות המיוחדות של המפלגה או הגוף האמור". האיסור בחוק מתייחס ישירות לחברה שמפעילה את השידורים.

ברשות השנייה מתלבטים כעת אם העובדה שבעל השליטה בחברה הוא פעיל פוליטי, כמו במקרה של גאידמק, יש בה כדי להפוך גם את החברה שלו לצבועה פוליטית וכתוצאה מכך לפסולה מלהחזיק בזיכיון שידור. הרשות כבר הפנתה לרדיו 99 שאלות בעניין וממתינה לתשובותיו.

הרשות השנייה כבר בדקה בעבר אם גאידמק רשאי להחזיק בתחנת רדיו, מיד אחרי שרכש את רדיו 99. הבדיקה בזמנו התמקדה בשאלה אם העובדה שגאידמק הורשע בעבר בצרפת בעבירות מס מונעת ממנו קבלת זיכיון. במענה לפניית הרשות קבע היועץ המשפטי לממשלה כי על ההרשעה בצרפת חלה התיישנות, ולכן אין מניעה שגאידמק יחזיק בתחנת שידור.

בחודשים האחרונים גייס גאידמק לתחנה שלו שורה של עיתונאים בולטים, מתוך מגמה ברורה להפוך אותה מגוף שידור מקומי (הרדיו פועל מכוח זיכיון שידור באזור השרון) לאחת התחנות המשפיעות בארץ. יו"ר התחנה הוא העיתונאי רם לנדס, ולצדו עובדים, בין השאר, אורלי וילנאי, גיא מרוז, עמנואל רוזן, אראל סג"ל, לינוי בר-גפן וורדה רזיאל-ז'קונט (שעדיין לא התחילה לשדר ברדיו).

לפחות חלק מהעיתונאים שהצטרפו לרדיו 99 לא חושבים שגאידמק משתמש בהם כדי להלבין את דמותו בדרך למימוש שאיפותיו הפוליטיות. לעומתם אמר בשבוע שעבר ל"הארץ" רזי ברקאי, שדחה פנייה להצטרף לתחנה, "אני רואה בעצמי עיתונאי ולא שום דבר אחר. השיקולים שהיו לי בזמנו לא להצטרף לרדיו גאידמק נכונים גם היום, אולי אפילו פי כמה, מכיוון שאני לא מתכוון לשדר ברדיו שמנוהל על ידי פוליטיקאי".

לא ניתן היה להשיג אתמול את תגובתו של לנדס בשם רדיו 99.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully