וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית אוניות הנופש מקצצת מחירים בשל ירידה בנפח ההזמנות; קרניבל ורויאל קריביאן נערכות בפני המשבר

סוכנויות הידיעות

1.10.2001 / 20:52

קרניבל של משפחת אריסון עומדת בראש מדיניות הורדת המחירים של התעשייה; רויאל קריביאן שבשליטת משפחת עופר עדיין לא הפחיתה את תעריפיה אך לא שוללת את האפשרות

מפעילות אוניות הקו פתחו במדיניות של הורדת מחירים לנוכח הירידה החדה בביקוש לשירותיהן בעקבות פעולות הטרור שפגעו בארה"ב. רמת המחירים הנוכחית ירדה לשפל של עשרים שנה חרף העובדה שעונת הסתיו היא תקופה חמה בשוק שיט התענוגות.

כתוצאה מהשפעות ה-11 בנובמבר, מנסות חברות רבות לפתות את לקוחותיהן הקבועים במבצעים הנופלים פעמים רבות ממחיר של 100 דולר ללילה לאדם.

קרניבל (סימול CCL), חברת השיט הגדולה בעולם הנמצאת בבעלותה של משפחת אריסון, עומדת בראש מדיניות הורדת המחירים של תעשיית ספנות הנופש. קרניבל מציעה שיט בן 3 ימים מלוס אנג'לס לבאיה שבמקסיקו במחיר מבצע של החל מ-199 דולר. בתקופה זו של השנה עולה שיט כזה כפליים. כמו חברות טיולים רבות הודיע קרניבל שמספר הביטולים עלה על ההזמנות מיד לאחר ההתקפות על ניו יורק ו-וושינגטון. למרות שמספר הביטולים שנרשמו בחברה הצטמצם, ירד מספר ההזמנות לכ-62% מרמתן בתקופה המקבילה.

רויאל קריביאן, חברת השיט השנייה בגודלה בעולם שבשליטת משפחת עופר, עדיין לא הפחיתה מחירים מאז ה-11 בספטמבר, אך היא איננה שוללת את האפשרות לכך בשל העובדה שמרבית לקוחותיה של רויאל קריביאן עושים את דרכם לנמלי היעד באמצעות טיסות. לאור החשש הבטחוני באירופה, הודיעה החברה בשבוע שעבר ש-4 מתוך 7 האוניות, המשייטות בים התיכון, יוסטו בקיץ 2002 ליעדים בצפון אמריקה.

עד עתה לא בוטלו הזמנות לשנת 2002. שיעורי התפוסה של קרניבל ורויאל קריביאן זינקו חזרה לרמות של 92% ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully