וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ענף המוליכים למחצה ירד ב-3% על רקע פרסום נתונים של ירידה במכירות הגלובליות והורדת תחזיות לאינטל; אינטל ירדה ב-2.4%

עפרה שלו

1.10.2001 / 22:43

AMD ירדה ב-2.7%; מיקרון איבדה 5.7%; מגמה מעורבת במגזר ציוד התקשורת: סיסקו ירדה ב-2.3%; נורטל ירדה ב-2.5%; ירידות במגזרי המדיה והנפט

הורדת תחזיות לאינטל ונתונים לא מעודדים על מכירות המוליכים למחצה באוגוסט שלחו את מדד המוליכים למחצה לירידה של 3%. ירידות שערים נרשמו במגזרי המדיה והנפט.

בחזית המקרו: הצריכה הפרטית בארה"ב - במונחי הוצאה אישית - צמחה באוגוסט בקצב נמוך מהצפוי של 0.2%, במקביל להאטה בהכנסה הפנויה לנפש, לפי נתוני משרד המסחר בארה"ב. הצריכה הפרטית, אשר החזיקה מעמד במקביל להאטה בכל תחומי הכלכלה האחרים, אומנם המשיכה לצמוח באוגוסט, אך ככל הנראה ירדה בספטמבר בעקבות מתקפת הטרור על ארה"ב.

מדד מנהלי הרכש בארה"ב המשיך בירידתו בחודש ספטמבר. המדד ירד לרמה של 47 לעומת 47.9 בחודש אוגוסט. היה זה החודש ה-14 במספר, בו נרשמה ירידה בפעילות הייצור בארה"ב, סימן מובהק להאטה הכלכלית המתמשכת.

מכירות המוליכים למחצה בעולם נפלו באוגוסט ב-42% ביחס לתקופה המקבילה לפני שנה, כך עולה ממחקר של ה-SIA - Semiconductor Industry Association. המכירות הגלובליות הסתכמו באוגוסט 2001 ב-10.49 מיליארד דולר, לעומת 18.08 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.

אינטל ירדה ב-2.4%, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' הוריד את תחזיות הרווח וההכנסות של יצרנית השבבים ל-PC ומתחרתה AMD שירדה ב-2.7%; מיקרון (סימול MU) איבדה ב-5.7%.

בדו"ח מחקר כתב מריל לינץ', כי הורדת התחזיות של אינטל מבוססת על החשש בדבר תמיכה נאותה לשבב הפנטיום 4 וחשש מבעיות מלאי לאחר שבאוגוסט הפתיעה החברה עם נתוני מכירות טובים.

טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), נסגרה ללא שינוי, לאחר שזכתה להעלאת המלצה ממורגן סטנלי - מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר". האנליסט מארק אדלסטון כתב כי הירידות במחירי המניות הפכו אותה לאטרקטיווית.

במגזר ציוד התקשורת נרשמה מגמה מעורבת עם נטייה לירידות: סיסקו ירדה ב-2.3%; נורטל ירדה ב-2.5% ואילו JDS יוניפייז (סימול JDSU) רשמה עלייה של 2.7%.

מוטורולה (סימול MOT) ירדה ב-1.9%, לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי היא וסימנס נמצאות במשא ומתן להקמת מיזם משותף, שיכלול את עסקי תשתיות האלחוט שלהן או את ייצור מכשירי הסלולר. לפי הערכות, עשויה עסקה זו להגיע לשווי של 20-25 מיליארד דולר.

יו.אס בנקורפ קיצץ את תחזיות הרווח של יצרנית ה-PC דל DELL (דל) . דל ירדה ב- 0.3%; HP (היולט פקארד) ירדה ב-2.8%. סאן מיקרוסיסטמס רשמה ירידה של 2.5%.

ד"ר פפר UP 7, חטיבת המשקאות של חברת קדבורי שוופס הבריטית, הגישה תביעה נגד פפסיקו (סימול PEP) בטענה שלחברת המשקאות חוזים עם ענקית מזון מהיר אמריקאית, שפגעו במכירות UP 7. פפסיקו עלתה ב-0.9%; קוקה קולה (סימול KO) ירדה ב-1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully