וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר לאחר הסגירה: קומפאק נפלה ב-8% בעקבות אזהרת רווח ומשכה את מניות המחשבים מטה

דפנה מאור

2.10.2001 / 9:44

בואינג עלתה ב-3.6% לאחר שמשרד המסחר האמריקאי דיווח על כוונתה לחתום על הסכם רכש גדול עם סין

קומפאק (סימול CPQ) נפלה ב-8% במסחר לאחר הסגירה, לאחר שפירסמה אזהרת רווח. יצרנית המחשבים האמריקאית צופה לרשום הפסד תפעולי ברבעון השלישי. בעקבות קומפאק נרשמו ירידות במניות יצרניות מחשבים נוספות ומגמה שלילית קלה נרשמה במניות השבבים.

קומפאק הודיעה אתמול כי תדווח על הפסד תפעולי ברבעון השלישי בשל שילוב מכריע של חולשה כלכלית, תוכניות המיזוג שלה והאנדרלמוסיה שהשתררה בעקבות המתקפה על מרכז הסחר העולמי. קומפאק ציינה גם את סופת הטייפון שפגעה בפעילותם של ספקיה הראשיים בטייוואן.

בנוסף, ההודעה על המיזוג המתוכנן עם HP (היולט פקארד) ב-4 בספטמבר הביאה לעצירה בפעילותם של עובדיה ולקוחותיה. כתוצאה מכך אבד שבוע עבודה שלם בחודש רב חשיבות, שעל פי רוב אחראי לקרוב למחצית מפעילותה ברבעון, אמרה החברה. מניית החברה נפלה כאמור ב-8% במסחר לאחר הסגירה, ובעקבותיה נרשמה ירידה של 1.9% במניית HP. היום דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי HP מתכננת קיצוצי משרות נוספים לפני השלמת המיזוג עם קומפאק.

מניית IBM ירדה ב-0.3%. מנגד, במניות DELL (דל) וגייטוויי נרשמו עליות קלות.

בקרב מניות הטכנולוגיה הגדולות נרשמה מגמה מעורבת עם נטייה לירידות: סיסקו ירדה ב-0.3%; מוטורולה (סימול MOT) ירדה ב-0.7%; מיקרוסופט ירדה ב-0.1%.

בואינג (סימול BA) עלתה ב-3.6% במסחר לאחר הסגירה לאחר שמשרד המסחר האמריקאי דיווח על כוונתה לחתום על הסכם רכש גדול עם סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully