וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באייר רוכשת את חטיבת הכימיקלים החקלאיים קרופ סיינסס של אוונטיס תמורת 6.7 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

2.10.2001 / 10:15

ההכנסה יותר מתכפיל את הכנסות החטיבה החקלאית של באייר; מכתשים אגן מעריכה כי יהיה עליה לפעול לרכישת כמה מקווי המוצרים של החברות המתמזגות כדי שמעמדה בשוק לא יתערער, כשזה יתאושש

באייר, יצרנית הכימיקלים השלישית בגודלה באירופה, הסכימה לרכוש את אוונטיס קרופסיינס (Aventis CropSciences) תמורת 6.7 מיליארד דולר כדי לקדם את פעילותה במגזר החקלאי.

ההכנסה יותר מתכפיל את הכנסות החטיבה החקלאית של באייר, ותקפיץ אותה למקום הראשון או השני בשוק הכימיקלים החקלאיים מהמקום החמישי בו היא מצויה כעת.

באייר צופה שתפריש כ-455 מיליון דולר עבור הוצאות ארגון מחדש בעקבות הרכישה.

מבחינת באייר, ההסכם הנוכחי יכול להוות נקודת מפנה בכל הקשור לאסטרטגיית החברה. לפני כחודש נקלעה באייר לסערה ציבורית בעקבות טענות כי תרופת הבייקול להורדת רמת הכולסטרול גרמה למספר מקרי מוות.

סערה ציבורית זו הובילה ללחץ של בעלי מניות מרכזיים בחברה להיפטר מעסקי התרופות, והרכישה הנוכחית עשויה לסמל מעבר להתמקדות בעסקי הכימיקלים.

הסכם הרכישה עשוי לגרום לחברות המתמזגות למכור קווי מוצרים במטרה לצמצם את מספר המוצרים שהן מייצרות, ולבצע רציונליזציה של הליכי הייצור. סיבה אחרת למכירת מוצרים היא הוראה של הרגולטור כתנאי לאישור העסקה.

החברה הישראלית מכתשים אגן מעריכה שבתהליכי הייעול של החברה הממוזגת יימכרו מוצרים בעלי מחזור גדול יחסית של 20-50 מיליון דולר, הנחשבים קטנים מדי לחברות הגדולות, וגדולים מדי לחברות הגנריות שמתחרות במכתשים אגן.

לנוכח המשבר המתמשך באגרוכימיה, אומר סמנכ"ל הכספים של מכתשים, אלי אשרף, תיאלץ מכתשים אגן לפעול להגדלת נתח השוק שלה כדי שמעמדה לא יתערער כשהשוק יתאושש. קודם לכן העריכו פרשנים כי בשל חוסר הבהירות באשר למבנה העסקה בין אוונטיס לבאייר, קשה להעריך מה יהיה היקף המוצרים שיימכרו. ואולם, אסור למכתשים אגן להגביל את עצמה, אומר אשרף, בין אם יוצעו מוצרים ב-100 מיליון דולר או ב-250 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully