וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: קבוצת הפרסום האוואס נופלת ב-11.5% וגוררת את מניות המדיה לירידות; מניות הטכנולוגיה מאבדות גובה

דפנה מאור

2.10.2001 / 11:09

סוויסאייר נופלת ב-5.2% למרות שקיבלה הצעת סיוע מהבנקים UBS וקרדיט סוויס בשווי 850 מיליון דולר

ירידות שערים במניות הטכנולוגיה והמדיה מובילות את בורסות אירופה למגמה שלילית. קבוצת הפרסום האוואס נופלת לאחר שדיווחה על הפסד במחצית הראשונה של השנה, ומניות המדיה יורדות בעקבותיה. מניות הנפט והתרופות עולות ותומכות במדדים הראשיים. בלונדון יורד ה-FTSE ב-0.5%; פרנקפורט יורדת ב-0.9% ופאריס ב-0.7%.

נתוני מקרו: מדד בטחון הצרכנים בצרפת נפל בחודש ספטמבר לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 1998. הירידה בבטחון הצרכנים נובעת מההאטה הכלכלית שהובילה לפיטורי עובדים מאסיוויים. נוספה על כך התקפת הטרור בארה"ב, שפגעה בסיכויים להתאוששות בכלכלה העולמית.

מניית חברת הפרסום הצרפתית האוואס נופלת ב-11.5% לאחר שדיווחה על הפסד במחצית הראשונה של השנה. החברה נימקה את ההפסד בהאטה הכלכלית שהביאה לצמצום תקציבי הפרסום של החברות. האוואס רשמה הפסד של 6.42 מיליון דולר לפני הפחתת מוניטין, בהשוואה לרווח של 41 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

בעקבות זאת נרשמות ירידות במגזר הפרסום והמדיה. פובליסיס יורדת ב-3.5%; רויטרס יורדת ב-2.1%; פירסון יורדת ב-5.3%; קבוצת הפרסום WPP יורדת ב-5.6%.

ירידות נרשמות גם במניות הטלקום ויצרניות ציוד התקשורת. בריטיש טלקום יורדת ב-1.8%; דויטשה טלקום יורדת ב-0.8%; אלקטל יורדת ב-1%.

סוויסאייר נופלת ב-5.2% למרות שקיבלה הצעת סיוע מהבנקים UBS וקרדיט סוויס בשווי 850 מיליון דולר. כתנאי לקבלת הסיוע הכניסה החברה את כל נכסיה למעט פעילות התעופה תחת הגנה מפשיטת רגל. החברה תיאלץ לפטר אלפי עובדים ותחדול להיות חברת התעופה הלאומית של שווייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully