וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל מודה בטעות

עדי דברת

10.1.2008 / 13:04

הודיעה לביהמ"ש כי תבחן מחדש את ההצעות במכרז על תקציב הפרסום. איילון זרמון: "אני מכבד אותם על החלטתם האמיצה"

חברת החשמל הודיעה היום (חמישי) לבית המשפט על כוונתה לכנס מחדש את ועדת המכרזים, על מנת שזו תבחן מחדש את ההצעות שהוגשו למכרז, כך נודע ל-TheMarker. תחילת הסיפור במכרז על תקציב הפרסום של חברת החשמל, בו זכה משרד הפרסום מקאן אריקסון. כפי שנחשף ב-TheMarker, לאחר זכיית מקאן התברר כי למעשה הצעתו של משרד הפרסום זרמון גולדמן היתה נמוכה יותר.

בתגובה, הגיש זרמון גולדמן הבוקר בקשה לצו מניעה בבית המשפט בחיפה - באמצעות עורכי הדין חיים פיצ'ון, שמוליק קסוטו ואיריס אדרי - למניעת ההתקשרות בין חברת החשמל לבין מקאן אריקסון, וכן הגיש עתירה מנהלית, בדרישה שחברת החשמל תהפוך את פסילת המשרד ותכריז עליו כמשרד הפרסום הזוכה.

בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר לבקשה והוציא צו מניעה זמני, האוסר על חברת החשמל להתקשר עם משרד הפרסום מקאן אריקסון. במכתב שנשלח על ידי חברת החשמל לעורך דינו של זרמון גולדמן והגיע לידי The Marker, נכתב כי "ההצעה של מרשתך נפסלה על ידי ועדת המכרזים, הואיל וההצעה הוגשה שלא בהתאם לתנאי המכרז ולדרישותיו, באופן שבשני פרקים מהותיים של ההצעה הכספית ננקבו מחירים בשקלים במקום בדולרים של ארה"ב, כפי שנדרש במסמכי המכרז".

עוד ציינה חברת החשמל במכתבה, לדברי זרמון, כי עבדה במהלך השנה האחרונה לפי מחירים דולריים. איילון זרמון סיפר ל-TheMarker כי חברת החשמל טעתה בכך שפסלה את משרדו, משום שלמעשה אישרה הגשת הצעות כספיות בשקלים. לדבריו, בשאילתות להבהרה שנשלחו על ידי משרדי הפרסום לחברת החשמל, נשאלה השאלה: "מחירי כל ספקי הטלוויזיה בשנה האחרונה הינם בשקלים. כיצד אם כן ניתן להתחייב על מחירים בדולרים?".

בתשובה, הוא מספר, ענתה חברת החשמל כי "ההצעות שתוגשנה במחיר שקלי תתורגמנה למחיר דולרי על פי השער היציג ביום פתיחת ההצעות, תוך הבטחת בסיס אחיד לכל המתמודדים שיגישו הצעות שקליות".

איילון זרמון אמר היום בתגובה לכינוסה מחדש של ועדת המכרזים: "אני מאוד מכבד את חברת החשמל על החלטתם האמיצה. לא פשוט להודות בטעות, אבל בהחלטתם הראו חברי הוועדה כי טובת החברה וטובת הציבור בלבד עומדת לנגד עיניהם". חברת החשמל בחרה במקאן אריקסון כמשרד הפרסום של החברה, מתוך שישה משרדי פרסום שהשתתפו במכרז. משרדים רבים התרעמו על תנאי המכרז והחליטו להחרימו, בין היתר בשל הקביעה כי 80% מהציון לפיו יוחלט על משרד הפרסום שייבחר יינתנו לפי שיקולים כספיים - היינו, מי שהציע מחירים נמוכים יותר - ו-20% בלבד לפי שיקולים מקצועיים. תקציב הפרסום של חברת החשמל טופל מסוף 2001 אצל אדלר חומסקי & ורשבסקי. התקציב עמד על כ-8 מיליון שקל ב-2007 (מחירים ריאלים, הערכה לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום). מחברת החשמל נמסר כי תקציב החברה ל-2008 מוערך בכ-23.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully