וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים מוחק מאות מליוני שקלים

רם דגן

10.1.2008 / 14:14

פרסם לפני זמן קצר אזהרת רווח חמורה בעקבות חשיפת הונו למשבר הסאבפריים. יגדיל הפרשתו לכמיליארד שקלים. המניה צונחת ב-3.7%

אזהרת רווח חמורה לבנק הפועלים עקב ההשקעה הכושלת שלו באג"ח ומכשירים פיננסים מורכבים הקשורים בשוק האשראי והמשכנתאות בארה"ב. לפני דקות ספורות הודיע הבנק כי יגדיל את ההפרשה שלו בגין ההשקעות האלה בכ-500-450 מיליון שקל לכמיליארד שקל.

החדשות השליליות יותר מבחינת המשקיעים הן כי הבנק הודיע כי הפחית את יעדי התשואה ל-2007, שכבר חלפה, מ-15%-14% ל-13%-12%. המשמעות של הפחתת יעדי התשואה על ההון היא כי הבנק מפחית את יעדי הרווחיות שלו לגבי 2007. ההפחתה של יעדי הרווחיות מגיעה בעקבות הגדלת ההפרשה שירשום הבנק בדו"חות השנתיים של 2007 בגלל הפסדי ההשקעות באג"ח ומכשירים פיננסים מורכבים בארה"ב. עיקר ההפרשה מיוחס להפסד של הבנק בגין מכשיר פיננסי מורכב בשם SIV.

שווי תיק ההשקעה של הבנק במכשיר המורכב הזה נאמד ב-365 מיליון דולר. ברבעון השלישי של 2007 רשם הבנק הפחתת שווי של כ-65 מיליון דולר בגין ההשקעה הזו. כעת מגדיל הבנק את ההפרשה הזו בכ-200 מיליון דולר, כך שההפסד מההשקעה יהיה 290 מיליון דולר. יש לציין כי בניגוד להפרשות שנרשמו בעבר בפועלים בגין השקעות באג"ח מגובה משכנתאות, ההפרשה בגין הפסדי ההשקעה ב-SIV נחשבת להפחתת שווי קבועה ולא זמנית, ולכן היא גם תיוחס לדו"ח הרווח וההפסד של הבנק ולא להפחתת השווי המאזני שלו.

ההפסדים של בנק הפועלים בגין ההשקעות שלו שקשורות בשוק האשראי והמשכנתאות בארה"ב גרמו לו נזקים תדמיתיים, מעבר לנזקים הפיננסים. בחודשים האחרונים ספג הבנק ביקורת רבה כיוון שהתמהמה למסור למשקיעים פרטים לגבי מידת החשיפה שלו להשקעות האלו. כעת מבצע הפועלים מהלך דרסטי ומודיע על מחיקה של כל ההשקעה שלו ב-SIV, שהוא המכשיר שהסב לו את ההפסדים הגדולים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully