וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית בגוש היורו נותרה ללא שינוי

10.1.2008 / 15:42

למרות הקריאות לבנק המרכזי של אירופה להוריד את הריבית, הוחלט להותירה ללא שינוי על רמה של 4%. בבריטניה הריבית נותרה 5.5%

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) החליט להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי על רמה של 4%, בעקבות החששות מזינוק באינפלציה. זאת למרות הקריאות לבנק להוריד את הריבית כדי להימנע מהאטה כלכלית.

מוקדם יותר החליט הבנק המרכזי של בריטניה לא להיענות לבקשותיו של מגזר הקמעונות במדינה, והותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.5%, לאחר שהוריד בחודש שעבר את הריבית מ-5.75%. כלכלנים בבריטניה משערים שהבנק המרכזי של בריטניה ימתין עד לחודש הבא, לפני שיוריד את הריבית.

לפי הערכה ראשונית שפירסמה בשבוע שעבר הלשכה לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, יורוסטאט, האינפלציה במדינות גוש היורו עמדה על 3.1% בחודש דצמבר, השיעור החד ביותר מזה שש שנים, זאת בעקבות הזינוק החד במחירי המזון והאנרגיה. בחודש נובמבר נרשמה עלייה של 3% במדד המחירים לצרכן בגוש היורו, לעומת נובמבר 2006. יעד האינפלציה של הבנק המרכזי של אירופה הוא 2%.

בפגישתו הקודמת ב-8 בנובמבר, הותיר ה-ECB את הריבית ללא שינוי ודחה העלאת ריבית מתוכננת, עליה רמזו קובעי המדיניות, לרבות טרישה. מטרת העלאת הריבית היתה לרסן את האינפלציה בעקבות השפעותיו של משבר האשראי על הצמיחה כלכלית, ולאחר שהורדות הריבית בארה"ב גרמו ליורו לזנק לשיאים חדשים מול הדולר ולפגוע בפעילות מגזר היצוא.

מדד הביטחון הכלכלי בגוש היורו נפל בדצמבר ל-104.07 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2006 - על רקע ירידה בהיקף ההזמנות והתייקרות מחירי המזון והנפט, שגרמו להאצה באינפלציה. מדד המחירים ליצרן בגוש היורו עלה בקצב שנתי של 4.1% בנובמבר, הרמה הגבוהה ביותר מזה כמעט שנה לעומת עלייה של 3.3% באוקטובר.

נשיא ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה, אמר בשבוע שעבר כי המתחים בשווקים בעולם נפתרים, אך העריך כי הכלכלה האירופית עומדת בפני תקופה ארוכה של אינפלציה. "העלייה הסבילה במחירי הנפט והמזון משפיעה רבות על האינפלציה", אמר טרישה. הוא הוסיף כי "הכלכלה האירופית עומדת בפני תקופה ארוכה יותר של עלייה במחירים ממה שצפה הבנק המרכזי בתחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully