וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית חברת האינטרנט יאהו מזנקת ב-6% בוול סטריט על רקע חידוש ההערכות כי תירכש על ידי מיקרוסופט

TheMarker

10.1.2008 / 22:03

מניית לוג'יטק קופצת 7% על רקע דיווח כי תירכש על ידי מיקרוסופט



מניית חברת האינטרנט (סימול YHOO) עולה ביותר מ-6% בוול סטריט על רקע דיווח של העיתון "ניו יורק פוסט" לפיו ענקית התוכנה (סימול MSFT) עשויה להגיש הצעת רכש רשמית עבור יאהו, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-32 מיליארד דולר. מניית יצרנית מוצרי המחשוב ההיקפיים השווייצית, לוג'יטק (סימול LOGI), מזנקת בקרוב ל-7% בוול סטריט על רקע דיווח של רויטרס לפיו מיקרוסופט מתכוונת להגיש עבורה הצעת רכש בסך 8.2 מיליארד דולר.



ברוס ג'ף, האחראי על אסטרטגיית הרכישות במיקרוסופט, צפוי לעזוב את החברה בסוף חודש פברואר, מסרה אתמול מיקרוסופט, ועוררה בכך גל של הערכות כי עזיבתו קשורה לכוונת מיקרוסופט לרכוש את יאהו. "ניו יורק פוסט" דיווח עוד כי הדיונים על רכישת יאהו נמשכים.



שמועות בדבר כוונת מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, לרכוש את יאהו התעוררו מספר פעמים מאז בקיץ האחרון. האנליסט ג'ים פרידלנד מבית ההשקעות Cowen & Co. העריך היום כי הסבירות לרכישת יאהו על ידי מיקרוסופט היא 25% ומטה. מיזוג של מיקרוסופט ויאהו עשוי ליצור חברה אשר תוכל להתמודד מול (סימול GOOG) כשווה מול שווה בשוק החיפוש באינטרנט.



מוקדם יותר היום במסחר באירופה זינקה מניית לוג'יטק (סימול LOGN.VX) בקרוב ל-6%, לאחר שבמהלך המסחר כבר זינקה בשיעור כפול מכך, על רקע הערכות של סוחרים כי מיקרוסופט מתכוונת להגיש הצעת רכש עבורה. עם זאת, חבר דירקטוריון לוג'יטק דניאל בורל, שהוא גם בעל המניות הגדול ביותר בחברה (6%), אמר כי אין לו סיבה למכור את הנתח שלו בחברה, וסירב להתייחס להערכות בדבר הצעת רכש אפשרית.



"אני מייסד שותף של לוג'יטק. האם הייתם מוכרים את הילד שלכם?", אמר בורל בראיון לרויטרס. "אין לי שום סיבה למכור. אבל אני לא זה שיחליט בעניין. אני מחזיק בכ-6% בלבד ולא מסוגל להביא למכירת לוג'יטק או למנוע זאת".



סוחרים בשוק אמרו כי לוג'יטק, אשר נסחרת לפי שווי שוק של כ-7 מיליארד פרנק שווייצי (6.3 מיליארד דולר), תקבל הצעת רכש מצד מיקרוסופט לפי מחיר של 48 פרנק שווייצי למניה. מדובר בפרמיה של 38% על מחיר הסגירה של המניה ביום רביעי - 34.8 פרנק - המשקפת ללוג'יטק מחיר של 9.16 מיליארד פרנק שווייצי (8.2 מיליארד דולר).



"שמועות הן שמועות. אסור לי להתייחס אליהן באופן ספיציפי", אמר בורל. רכישת לוג'יטק על ידי מיקרוסופט תהפוך את ענקית התוכנה האמריקאית ליצרנית הגדולה בעולם של עכברים ציוד היקפי אחד למחשבים.



מוקדם יותר השבוע רכשה מיקרוסופט את חברת מנועי החיפוש הנורווגית Fast (לשעבר Fast Search and Transfer) תמורת 1.2 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully