וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: eBay ואמזון מושכות את מניות האינטרנט לעליות בעקבות המלצה של הנרי בלודג'ט

דפנה מאור

2.10.2001 / 16:08

קומפאק יורדת ב-4.1% בעקבות אזהרת הרווח; מניות השבבים והמחשבים מאבדות גובה בעקבותיה

מניות האינטרנט מושכות את הנאסד"ק לעליות שערים בעקבות הערה חיובית של הנרי בלודג'ט על eBay ו-Goto.com. מדד GIN של גולדמן סאקס עולה ב-1.7%. אזהרת הרווח של קומפאק נתנה את האות לירידות במניות השבבים והמחשבים בוול סטריט. המשקיעים ממתינים היום להחלטת הבנק הפדרלי בנושא הריבית, ומרבית התחזיות צופות כי הבנק יוריד אותה בחצי אחוז.

ליהמן ברדרס הוריד את תחזיות הרווח של חברות ה-S&P 500 לשנת 2001 מ-46.5 ל-45 דולר למניה. את התחזיות לשנת 2002 הוריד בית ההשקעות ל-51 דולר למניה.

מניית קומפאק (סימול CPQ) יורדת ב-4.1% לאחר שהחברה פירסמה אזהרת רווח. יצרנית המחשבים האמריקאית צופה לרשום הפסד תפעולי ברבעון השלישי, בשל החולשה הכלכלית, תוכניות המיזוג שלה עם HP והמתקפה על מרכז הסחר העולמי. קומפאק ציינה גם את סופת הטייפון שפגעה בפעילותם של ספקיה הראשיים בטייוואן.

מניית HP (היולט פקארד) יורדת ב-2.3%. היום דווח כי HP הודיעה לעובדיה על קיצוצים נוספים שהיא עשויה לערוך לפני השלמת המיזוג עם קומפאק.

גייטוויי (סימול GTW) יורדת ב-1%; מניית DELL (דל) יורדת ב-2%.

מניות האינטרנט

האנליסט הידוע הנרי בלודג'ט ממריל לינץ' אמר היום כי eBay (אי.ביי) עשויה לעלות על התחזיות שלה לרבעון השלישי. מניית eBay עולה כעת ב-2.2%. "איננו מצפים להכאה מוחצת של התחזיות", אמר האנליסט, "ולכן איננו יכולים להעלות את התחזיות לרבעון הרביעי". בלודג'ט גם צופה ש-Goto.com (סימול GOTO) תעלה על התחזיות. המניה עולה בתגובה ב-2%.

מניית אמזון עולה ב-1.8% לאחר שסמנכ"ל הכספים של החברה, וורן ג'נסון, אמר היום כי הקמעונאית המקוונת ממוצבת היטב כדי להגיע ליעד של רווחיות (לפני הוצאות חד פעמיות) ברבעון הרביעי - אולם הזהיר כי המצב הכלכלי הוא בלתי צפוי.

בלודג'ט אמר היום כי ככל הנראה אמזון ויאהו יצליחו לעמוד בקצה הנמוך של טווח תחזיותיהן. מניית יאהו עולה ב-1.4%.

נפילה במכירות הרשתות הקמעוניות; וול מארט פותחת חנויות

מדד רדבוק למכירות ברשתות קמעוניות הראה נפילה של 2.3% ב-4 השבועות הראשונים של ספטמבר. הירידה החריפה, כך נראה, לאחר התקפת הטרור של ה-11 בספטמבר.

מניית וול מארט (סימול WMT), רשת הקמעונות הגדולה בעולם, עולה ב-1.9% לאחר שהודיעה על כוונתה לפתוח 230 חנויות חדשות. וול מארט הגדילה את מספר החנויות החדשות, המתוכננות בפורמט סופר-סטור, בהמשך לתוצאות עסקיות טובות שהוכיחו חנויות אלו, לדבריה.

בואינג (סימול BA) עולה ב-3.9% לאחר שמשרד המסחר האמריקאי דיווח על כוונתה לחתום על הסכם רכש גדול עם סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully