וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: המתקפה בקרוב; בן לאדן נראה בקאבול

הארץ

2.10.2001 / 17:12

בוש: הכוחות מוכנים לפעולה; ארה"ב מכחישה כי בוש הבטיח שלא לתקוף בעיראק

מאת גרדיאן וסוכנויות הידיעות

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, נאם אחר הצהריים (שלישי) בכינוס השנתי של מפלגת הלייבור ואמר כי התקיפה באפגניסטאן קרובה. לדבריו, היתה לטליבאן אפשרות להסגיר את הטרוריסטים, אך הם בחרו שלא לעשות כן. במתקפה, אמר, "נהרוס את ציודם, נשבש את האספקה שלהם ונפגע בחייליהם".

מקורות באזור אפגינסטאן אמרו ל"גרדיאן" כי הטרוריסט אוסאמה בן לאדן נראה בשבוע שעבר בקאבול, ולסוכנויות הביון של ארה"ב ובריטניה "מושג טוב למדי" על מקום הימצאו כעת. ביום ראשון הודיע שגריר טליבאן בפקיסטאן שבן לאדן מוסתר באפגניסטאן למען ביטחונו בפיקוח אנשי ביטחון של טליבאן. הוא צווה לעזוב את המדינה, אך טרם השיב לצו. אם בן לאדן אכן שוהה בקאבול, הדבר יקשה לפגוע בו ללא פגיעה באזרחים.

בלייר הדגיש כי למרות החששות מהמלחמה הקרבה בדעת הקהל הבריטית, הסכנות הכרוכות בהתקפה קטנות מאלו שבהימנעות ממנה. הוא הבטיח להימנע ככל האפשר מהרג אזרחים, ולפעול באופן פרופורציונלי וממוקד נגד מתקנים צבאיים ומחנות אימונים של כוחות בן לאדן, ונגד חיילים, נתיבי הספקה ותשתיות פיננסיות של מיליציית טליבאן השולטת באפגניסטאן.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול כי כוחות ארה"ב במפרץ מוכנים למתקפה. לדבריו, ארה"ב מתקדמת בחזיתות רבות במלחמה נגד הטרור. אתמול נפגש בוש עם עבדאללה מלך ירדן. לדברי עבדאללה, בוש הבטיח לו שארה"ב לא תתקוף את עיראק או כל מדינה ערבית אחרת במערכה נגד הטרור, אולם ארה"ב הכחישה את הדברים. מזכיר המדינה קולין פאואל אמר הלילה לרשת סי-בי-אס שתקיפה בעיראק תיתכן, אבל לא בשלב הראשון במתקפה.

ארה"ב תעביר לבעלות בריתה הראיות נגד בן לאדן

רשת הטלוויזיה סי-אן-אן דיווחה, כי הממשל כבר החל בפעולות למסירת הראיות הקושרות את בן לאדן לארגונו אל-קאעדה לפיגועים בארה"ב. מדינות רבות תבעו קבלת ראיות כתנאי לתמיכתן במלחמה באפגניסטאן. המידע הסודי נשלח תחילה לשגרירויות במדינות דוברות אנגלית כבריטניה, אוסטרליה וקנדה. שגרירי ארה"ב בעולם יעבירו את המידע למדינות שבהן הם מוצבים.

לאחר קבלת העדויות הודיעה נאט"ו שתסייע לארצות הברית במלחמתה, אם כי עדיין לא הוחלט מה יהיה אופי הסיוע.

חשוד בתכנון פיצוץ בפאריס הודה בקשר עם בן לאדן

ג'מאל ביראל, אלג'ירי אזרח צרפת, החשוד בתכנון פיצוץ בשגרירות ארה"ב בפאריס, הודה בחקירתו שהיה במפקדת בן לאדן באפגניסטאן לדיון בהתקפה המתוכננת - כך מסר היום מקור המקורב לחקירה.

המקור מסר שביראל, בן 35, התחייב לסייע לבן לאדן בביצוע התקפת ההתאבדות בארה"ב, ובביצוע התקפה במרכז תרבות אמריקאי בפאריס. שתי ההתקפות תוכננו לשנה זו.

רדיו "אירופה 1" דיווח שסגנו של בן לאדן גייס את ביראל לבצע פיגוע התאבדות. ביראל הוסגר לצרפת ביום שני מאיחוד הנסיכויות, שם נעצר בחודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully