וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון ופאריס עלו בעקבות מניות הנפט והתרופות; ירידות חדות במניות הפרסום

TheMarker.com כתב

2.10.2001 / 18:38

אזהרת רווח של האוואס הפילה את מניות הפרסום והמדיה; מניות הטלקום וציוד התקשורת המשיכו בירידות

עליות במניות הנפט והתרופות הובילו את בורסות אירופה לעליות היום, למרות ירידות חדות במניות המדיה. למדדים באירופה סייעו העליות בבורסות וול סטריט. המשקיעים בעולם מצפים כי הבנק הפדרלי בארה"ב יוריד היום את הריבית בחצי אחוז. בלונדון נסגר ה-FTSE בעלייה של 1%; מדד CAC בפאריס עלה אף הוא ב-1%.

קבוצת הפרסום האוואס נפלה ב-12.5% לאחר שדיווחה על הפסד במחצית הראשונה של השנה, ומניות המדיה ירדו בעקבותיה. מניות הנפט והתרופות עלו ותמכו במדדים הראשיים.

מדד בטחון הצרכנים בצרפת נפל בחודש ספטמבר לרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 1998. הירידה בבטחון הצרכנים נובעת מההאטה הכלכלית שהובילה לפיטורי עובדים מאסיוויים. נוספה על כך התקפת הטרור בארה"ב, שפגעה בסיכויים להתאוששות בכלכלה העולמית.

מניית חברת הפרסום הצרפתית האוואס נפלה ב-12.5% לאחר שדיווחה על הפסד במחצית הראשונה של השנה, ועל קיצוצי 1,200 משרות. החברה נימקה את ההפסד בהאטה הכלכלית שהביאה לצמצום תקציבי הפרסום של החברות. האוואס רשמה הפסד של 6.42 מיליון דולר לפני הפחתת מוניטין, בהשוואה לרווח של 41 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

בעקבות זאת נרשמות ירידות במגזר הפרסום והמדיה. פובליסיס ירדה ב-0.9%; רויטרס ירדה ב-2.4%; פירסון ירדה ב-8.1%; קבוצת הפרסום WPP ירדה ב-2.7%.

ירידות נרשמו גם במניות הטלקום ויצרניות ציוד התקשורת. בריטיש טלקום ירדה ב-1.1%; פראנס טלקום ירדה ב-0.2%; אורנג' ירדה ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully