וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת מרקורי בעקבות האזהרה: "הפעילות בשבועות האחרונים של הרבעון שותקה בשל האירועים בארה"ב"

גיא ימין

2.10.2001 / 19:47

החברה אינה מתכננת פיטורים נוספים בעקבות הורדת התחזיות; בתי ההשקעות המכסים את המניה מותירים את המלצות ה"קנייה"; המניה מזנקת בכ-16%

"קרו ברבעון הזה דברים ייחודיים שזיעזעו את כל השוק העסקי, וזאת מעבר להאטה הכללית שאפיינה את מגזר הטכנולוגיה עוד קודם" - כך מסכם את אזהרת ההכנסות והרווח שפירסמה מרקורי לרבעון השלישי אורי אגמון, סמנכ"ל לפעילות בינלאומית במרקורי.

מרקורי כבר הורידה את תחזיותיה לרבעון השלישי עם פרסום תוצאות הרבעון השני. אז הציבה החברה טווח הכנסות של 90-100 מיליון דולר, אך אמש הסתבר כי גם מספרים אלה לא בטאו נכונה את המצב, וכי מרקורי מצפה עתה להכנסות של 82-84 מיליון דולר. החברה נאלצה להוריד גם את ההערכות לשורה התחתונה, והודיעה כי היא מצפה לרווח של 10-12 סנט למניה, תחת הערכות קודמות לרווח של 16-17 סנט למניה.

אגמון מעריך כי על אף הקיטון הכללי בתקציבי ה-IT של לקוחות החברה, היתה מצליחה מרקורי לעמוד בתחזיות אלמלא פיגועי הטרור בארצות הברית. "חלק ניכר מההכנסות של מרקורי מוכר במהלך שלושת השבועות האחרונים של כל רבעון. מה שקרה בארצות הברית הוביל לכך שהפעילות בשבועות האלה כמעט שותקה מבחינתנו. אזורי ניו יורק ובוסטון, שהם משמעותיים מבחינת מכירות היו במבוכה שלמה, וזה התבטא ברמת המכירות שלנו".

מרקורי משדרת "עסקים כרגיל"

ההתרחשויות של החודש האחרון הובילו רבים מלקוחות החברה לעצור פיתוחים ויישומים, ולהמתין "עד יעבור זעם", לפני שהם מחליטים לחזור לפאזה של הוצאות. אגמון מאמין כי רמת הכנסות זו עשויה להתגלות כשפל ממנו מתרוממת החברה, אך בשלב זה הוא מדגיש כי אינו יכול להתחייב בנוגע לכך. "אנחנו מתנהגים במרקורי כאילו השוק עומד להתאושש, וכי האירועים הללו הם עניין זמני, אבל כמובן שעכשיו נכנסים בחשבון שיקולים שלא היו במשוואה קודם, כמו שאלת מועד והיקף ההתקפה של ארצות הברית".

"אני חושב שהתיאור הבא משקף את המצב שלנו - המרכז של חברת השליחויות DHL באסיה היה אמור לבצע הזמנה בהיקף גדול. המשא ומתן הלך ונמתח, ואז הם הודיעו כי הם צריכים לקבל אישור מהמרכז בארצות הברית. בסוף הם נתנו הזמנה בהיקף של שליש מהמתוכנן", מתאר אגמון.

מרקורי לא רשמה אף לא עסקה אחת בשווי של יותר ממיליון דולר במהלך הרבעון השלישי, וזאת לעומת 4 עסקות כאלה ברבעון השני. אגמון לא תולה את הירידה בשווי העסקות הממוצע של מרקורי בלחץ מחירים שחווה החברה, אלא בהקטנת הביקושים מצד הלקוחות.

לא מתוכננים פיטורים נוספים

באזהרתה לא פירסמה מרקורי נתונים לגבי חלקה של פרשווטר מכלל ההכנסות ברבעון, אך אגמון מציין כי היא תרמה שיעור שהוא בהתאם להערכות המוקדמות. פרשווטר, המפתחת ומשווקת מוצרי ושירותי ניטור גלובליים, נרכשה על ידי מרקורי במאי האחרון תמורת 147 מיליון דולר.

על השאלה האם בדיעבד עיתוי העסקה היה נכון עבור מרקורי מתקשה אגמון לענות: "אני לא יודע לענות על השאלה האם היה עדיף להמתין, אבל ניתן לראות שברבעון השלישי שיעור ההכנסות מניטור עלה, וחלק מזה בזכות פרשווטר".

הנחת העבודה כי השפל הוא עניין זמני, מובילה לכך שמרקורי אינה מתכננת פיטורים נוספים בעקבות הירידה בהכנסות. "למעשה כבר מהרבעון הראשון של 2001 אנחנו מצויים במגמה איטית של צמצום הוצאות. הקטנו בכנסים גדולים ופעולות אחרות שעלו לנו הרבה, ואנחנו לא מגייסים בשלב זה אנשים נוספים, ומחליפים רק עובדים שלא מוכיחים את עצמם בארגון".

נתח השוק לא נפגע

עם פרסום תוצאות הרבעון השני הודיעה מרקורי שתקצץ ב-8% מכוח העבודה שלה. היום אומר אגמון כי תחזית הרווח למניה כבר כוללת בתוכה את ההפרשות החד פעמיות בגין הפיצויים, שהוערכו בעבר היקף של 2.75 עד 3.25 מיליון דולר.

אגמון מוסיף כי מרקורי לא מתעתדת לרשום הוצאות חד פעמיות יוצאות דופן עם פרסום תוצאות הרבעון השלישי ב-16 באוקטובר. "באיזשהו מקום, העובדה כי חלק גדול מההכנסות שלנו מתקבל בימים האחרונים של הרבעון גרמה לכך שגם אין לנו הצטברות של מלאים שניאלץ למחוק" אומר אגמון.

במרקורי מתנחמים בכך שנתח השוק של החברה לא נפגע, ואף גדל במהלך הרבעונים האחרונים. החברה מספקת פתרונות בדיקה וניהול ביצועים, ומתחרות אחרות שלה בתחום נפגעו אף יותר. את חלקה הגדילה מרקורי על חשבון חברות כמו רשיונל (סימול RATL) וקומפיוור (סימול CPWR).

"אנחנו רואים חברות כמו RDVW שניסתה להתחרות בנו וכמעט שנעלמה, למשל. אז נכון שאי אפשר להגיד שאנחנו בתנופה חזקה קדימה, אבל יחסית למצב בשוק, אנחנו ממוצבים לא רע" אומר אגמון.

למה מעניש השוק את מרקורי?

במלים אלו, פחות או יותר, מסכם גם בית ההשקעות ג'יי.פי מורגן את אזהרת הרווח. צוות האנליסטים בראשותו של כריסטופר גלווין מותיר על כנה את המלצת ה"קנייה" למניה, אם כי הוא מעדכן כלפי מטה את ההערכות לרבעון הרביעי ולהמשך השנה. "מרקורי היא חברה חזקה העושה דרכה בשוק חלש", אומרים בבית ההשקעות, ומוסיפים כי בהתחשב במצב, הסטייה מהטווח המוערך אינה קריטית.

גם בבית ההשקעות דויטשה בנק מותירים את המלצת ה"קנייה" למניה, ומציינים לטובה את הידוק החגורה של מרקורי מבחינת ההוצאות שלה. ב-CIBC הורידו אמנם את ההמלצה למרקורי, אך בפועל יישרו קו עם יתר בתי ההשקעות, וההמלצה הנוכחית למניה היא של "קנייה".

המשקיעים, כך נראה, מאמצים את ההמלצות. מניית מרקורי, שנפלה ב-68.1% במהלך הרבעון השלישי מוסיפה עתה 14.4% למחיר של 21.4 דולר, המשקף לה שווי של 1.95 מיליארד דולר. לאגמון, מצדו, אין הסברים מדוע בחר וול סטריט להעניש את המניה בחודשים האחרונים: "אני לא נותן ציונים למשקיעים, ואין לי כל דרך להסביר את הירידות החדות. כמובן שאני חושב שהמחיר הנוכחי הופך את המניה להזדמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully