וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי AAA"

סוכנויות הידיעות

11.1.2008 / 11:19

ה"פייננשל טיימס": חברת האשראי 'מודי'יס' הזהירה כי תוך עשור עלולה ארה"ב לאבד את דירוג האשראי המושלם, לראשונה מאז 1917

ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA - בתוך עשור, אלא אם כן תנקוט בצעדים קיצוניים לצמצום הוצאות הביטוח הלאומי והרפואי שלה. כך הזהירה אתמול חברת דירוג האשראי מודי'ס, לפי דיווח העיתון "פייננשל טיימס".

האזהרה לגבי אפשרות להורדת הדירוג AAA - בו מחזיקות איגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב מאז החל הדירוג שלהן בשנת 1917 - משקפת את התגברות החששות לגבי יכולתה של ארה"ב לשמור על מעמדה הכלכלי והפיננסי המוביל בעולם.

יתר על כן, האזהרה - הנכללת בדו"ח השנתי של מודי'ס על כלכלת ארה"ב - מופיעה על רקע חשש כי כלכלת ארה"ב נמצאת בדרכה למיתון, היחלשות מתמשכת של הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם, ומחנק בשוקי האשראי.

מוד'יס מזהירה בדו"ח כי גידול מהיר בתוכניות ביטוח הבריאות של הממשל בארה"ב עלול "לגרום ללחצים תקציביים גדולים" בשנים הקרובות. בניגוד לד"וח הקודם של מודי'ס על דירוג החוב של ארה"ב שפורסם בשנת 2005, קושר הדו"ח הנוכחי במפורש בין הגידול בהוצאות על ביטוח לאומי ורפואי לבין דירוג האשראי של הממשל.

"השילוב של תוכניות הביטוח הלאומי והרפואי הוא האיום הגדול ביותר על הדירוג AAA בטווח הרחוק", נאמר בדו"ח. האנליסט הראשי של מודי'ס המכסה את ארה"ב, סטיבן הס, אמר לטיימס כי "במקרה שלא יתבצעו שינויים במדיניות, נידרש בתוך 10 שנים מהיום לשקול ברצינות רבה האם להמשיך להעניק לארה"ב דירוג AAA".

לדבריו, כל הורדה של דירוג האשראי של ארה"ב תהיה בעלת השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה העולמית. "הדירוג של ארה"ב הוא העוגן של המערכת הפיננסית העולמית. אם מורידים אותו, יש בעיה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully