וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר פתח את המסחר בהיחלשות של 0.76%

מיכאל רוכוורגר

11.1.2008 / 10:46

אחרי שהתאושש מעט אתמול, נסחר כעת הדולר סביב רמה של 3.773 שקלים. ההערכות: התחזקות השקל תפגע בייצוא הישראלי

הדולר פותח את יום המסחר האחרון של השבוע בהיחלשות של כ-0.76% לעומת השקל ונסחר כעת סביב הרמה של 3.773 שקלים. אתמול התאושש קצת הדולר לאחר מספר ימי ירידה רצופים, והתחזק מול השקל ב-0.37% כששערו היציג נקבע על רמה של 3.805 שקלים.


הדולר משלים ירידה של כ-5% בשלושת השבועות האחרונים, כשרק ימים ספורים בלבד מתחילת השנה הוא איבד כ-1.1%. כיום מצוי הדולר ברמת שפל של כמעט תשע וחצי שנים (מאז אוגוסט 1998).

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי אמנם הצד החיובי של התחזקותו של השקל הוא שהוא משמש כגורם אנטי אינפלציוני, אך מצד שני הדבר גורם לפגיעה בייצוא הישראלי. בהפועלים מסתמכים על הדברים שפורסמו במגזין הכלכלי הנודע "אקונומיסט", שבו נכתב כי לאור התחזקות השקל וההאטה במשק האמריקאי, צפויה האטה במשק הישראלי. כך, שהמשק הישראלי להערכת המגזין, יצמח בשנים 2008-2009 בקצב ממוצע של 4.3%.

בהפועלים מוסיפים כי המשקיעים הזרים ממשיכים למכור מט"ח, להמירו לשקלים ולרכוש אג"ח שקליות, ובכך תומכים בהתחזקות השקל. בעקבות ההערכות כי הריבית בישראל צפויה לעלות, בעוד שבארה"ב לרדת, השקל ממשיך להתחזק.

כלכלני הפועלים מעריכים כי המסחר בדולר ימשיך להיות מושפע מהנעשה בעולם. יחד עם זאת, הם כותבים כי כל עוד התנאים הכלכליים במשק ימשיכו להיות יציבים והמשקיעים הזרים ימשיכו להשקיע, לצד החשש מהעמקת ההאטה הכלכלית בארה"ב, השקל ימשיך להיות חזק.

כלכלני בנק לאומי מעריכים כי: "חוסנו הפיננסי של השוק המקומי וחשיפתו היחסית נמוכה, בהשוואה לארה"ב ולמדינות גוש היורו, להשפעות ישירות של משבר הסאבפריים (מתן הלוואות ללווים בעייתיים) וכן העלאת הריבית בישראל, כך שיווצר פער חיובי בין הריבית השקלית לדולרית, צפויים להמשיך ולתמוך בשקל בטווח קצר-בינוני".

אשר לטווח הארוך, בבנק לאומי מעריכים כי הגורמים אשר תמכו בשקל הולכים ונחלשים, וזאת על רקע הצפי לתנועות הון מדודות יותר לשוק הישראלי בהשוואה לשנה שעברה וכן על רקע העובדה כי מגמת ההיחלשות של הדולר ברחבי העולם צפויה להסתיים ולהתהפך במהלך השנה הנוכחית. כך שלהערכת לאומי במהלך 2008 צפוי להרשם פיחות מסויים - אם כי לא דרמטי - בשקל.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully