וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של ארה"ב הוריד את הריבית בחצי אחוז לרמה הנמוכה מאז 1962

TheMarker.com כתב

2.10.2001 / 20:13

הורדת הריבית לרמה של 2.5% - בהתאם לציפיות השוק - היא התשיעית במספר מתחילת השנה

הבנק המרכזי של ארה"ב הוריד את ריבית הבסיס בארה"ב בחצי אחוז, כצפוי. הריבית הנוכחית עומדת על 2.5%, והיא הנמוכה ביותר בארה"ב מאז 1962.

הבנק המרכזי הוריד את הריבית בחצי אחוז לפני שבועיים, לאחר מתקפת הטרור על ארה"ב בספטמבר, וייתכן כי ימשיך להוריד את הריבית לנוכח התמשכות ההאטה הכלכלית בארה"ב שהפכה לסכנת מיתון.

לפי תחזיות של קרן המטבע הבינ"ל צפויה כלכלת ארה"ב לצמוח בשנת 2001 ב-1.3%, לעומת צמיחה של 4.1% בשנת 2000. כלכלנים רבים חוששים כי ברבעון השלישי היתה הצמיחה שלילית, ואם תימשך המגמה, עלול הרבעון הרביעי להיות דומה.

הבנק הפדרלי החל בפעילות הרחבה מוניטרית בינואר 2001, לאחר שהופיעו סימנים ראשונים להאטה בצמיחה הכלכלית. הריבית, שעמדה בתחילת השנה על 6.5%, קוצצה על ידי הבנק תשע פעמים, כולל היום.

בימים שלפני פרסום ההחלטה הראה המסחר בחוזים על הריבית כי השוק מצפה להורדת ריבית נוספת על זו שנעשתה היום, של רבע אחוז, עד סוף השנה.

ספקות בנוגע לאפקטיוויות של הפעולות המוניטריות התעוררו לאחר שהורדות הריבית הרבות לא הצליחו לעורר את הצמיחה מחדש. אולם מנגד אומרים כלכלנים כי המצב יכול היה להיות גרוע יותר. "תחשבו איך היתה הכלכלה נראית אילולא הבנק הפדרלי הוריד את הריבית", אמר בריאן ג'ונס, כלכלן בסלומון סמית בארני.

בין ההשלכות המעשיות של המדיניות המרחיבה של הבנק הפדרלי - שמירה על הנזילות במערכת הבנקאות. מאז ה-17 בספטמבר גדל היצע הכסף M1 ב-115 מיליארד דולר. הריבית הנמוכה מאפשרת מתן אשראי ולקיחת הלוואות - המגדילים את הנזילות.

אנליסטים מסכימים, עם זאת, כי המדיניות המוניטרית אינה מספיקה לכשעצמה כדי למנוע חולשה כלכלית נוספת. בשבועות הקרובים צפוי הנשיא בוש להציע חבילת תמריצים פיסקלית, בנוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully