וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הרכב פורד מזהירה כי רווחי הרבעון השלישי יהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים

סוכנויות הידיעות

2.10.2001 / 20:20

החברה הזהירה כי אם ימשך הירידה בהיקף מכירות הרכב ברבעון הרביעי, היא תיאלץ לצמצם את היקף הייצור שלה

יצרנית הרכב פורד (סימול F) הזהירה היום כי רווחיה ברבעון השלישי יהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים נוכח ההנחות שהעניקה החברה ללקוחות בעקבות התקפות ה-11 בספטמבר, ובשל ההאטה בעסקי יחידת השכרת הרכב הרץ. תחזית האנליסטים היתה כי פורד תרשום הפסד של 3 סנט למניה ברבעון השלישי, ותדווח על רווח של 47 סנט למניה בכל שנת 2001.

עוד מסרה פורד כי לא תעמוד בתחזית הרווח השנתית, לא כולל הוצאות חד פעמיות, של 70 סנט למניה. כמו כן הזהירה החברה כי במידה שתימשך הירידה בהיקף מכירות הרכב ברבעון הרביעי, תיאלץ החברה לצמצם את היקף הייצור שלה.

פורד מסרה כי ההנחות ללקוחות הובילו לכך שהוצאות השיווק של החברה מהוות כ-16% מהכנסותיה, לעומת תחזית קודמת של 14.5%. היקף השכרת הרכב בהרץ צנח ב-30% עד 35% מאז ההתקפות בוושינגטון וניו יורק, הוסיפה החברה.

מספר כלי הרכב שמכרה החברה בספטמבר צנח ב-9.7% לעומת החודש המקביל בשל חששות הצרכנים מפני רכישת מכוניות ומשאיות מסחריות חדשות, בעקבות התקפות הטרור של ה-11 בספטמבר. תחזית האנליסטים היתה כי מכירות החברה ירדו ב-19%. מכירות פורד בספטמבר הסתכמו ב-295,215 מכוניות, כלי רכב מסחריים ומשאיות.

החברה פירסמה את נתוני המכירות של חודש ספטמבר באתר האינטרנט שלה, בהמשך הורידה את הידיעה מהאתר, ורק אז הוציאה הודעה מסודרת לעיתונות. דובר החברה סירב להגיב את המקרה.

תחזית האנליסטים היא כי סך כל מכירות יצרני הרכב בארה"ב בחודש ספטמבר הסתכמו ב-14.75 מיליון כלי רכב, לעומת 18 מיליון כלי רכב בחודש המקביל בשנה הקודמת. ג'נרל מוטורס צפויה להודיע בהמשך היום כי המכירות שלה בספטמבר ירדו ב-16%. מכירות יחידת קרייזלר של דיימלר קרייזלר צנחו ב-28%, לפי תחזית האנליסטים.

מניית פורד רושמת כעת עליה של 2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully