וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

11.1.2008 / 23:27

מדד נאסד"ק איבד 2% לרמה של 2,439 נקודות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.9% לרמה של 12,606 נקודות ומדד S&P 500 השיל 1.4%


על אף ניסיונותיו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, להרגיע את השווקים ולאותת על כוונתו לבצע הפחתה נוספת של הריבית במשק, המשיכו דיווחים שליליים להעיב על הלך הרוח בוול סטריט. השערות בדבר מחיקות נוספות של בנק ההשקעות הגדול בארה"ב, מריל לינץ', ותחזית קודרת למיתון שלחו את המדדים המובילים לירידות שערים חדות.

מדד נאסד"ק איבד 2% לרמה של 2,439 נקודות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.9% לרמה של 12,606 נקודות ומדד S&P 500 השיל 1.4% לרמה של 1,401 נקודות.

במישור הסולידי עלו מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.077% לרמה של 3.81%.

בנאומו אמש אותת יו"ר הבנק הפדרלי בנאום שנשא, כי הפד מתכוון לבצע הורדות נוספות של הריבית בארה"ב. ברננקי אמר כי "לאור השינויים האחרונים בתחזית הסיכונים לצמיחה, ייתכן שיהיה צורך במדיניות מרחיבה נוספת".

בעקבות נאומו של ברננקי הודיעה קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כי להערכתה כלכלת ארה"ב אינה צפויה לשקוע במיתון. "למרות המשבר בשוקי הפיננסים והדיור ולמרות שנראה כי הסיכוי למיתון גדל, אנו לא צופים בשלב זה מיתון", אמר דובר הקרן, מסעוד אחמד, במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול. לדבריו, "הצעדים שבהם נקט באחרונה הבנק הפדרלי בכדי לצמצם את נזקי המשבר בשוק הדיור ומחנק האשראי על שאר הכלכלה היו תומכים ובעיתוי הנכון עד כה".

למרות האופטימיות שניסה להשרות ברננקי על השווקים, העריך היום בנק ההשקעות השווייצי UBS, שהינו הבנק הגדול באירופה במונחי נכסים, כי 2008 צפויה להיות שנה קשה נוספת עבור מגזר השירותים הפיננסים.

UBS קרא לבעלי המניות שלו לתמוך בתוכנית הבנק לגייס 11.8 מיליארד דולר ממשקיעים בסינגפור ובמזרח התיכון. "הבעיות העומדות בפני מגזר הפיננסים לא התפוגגו עם כניסת השנה החדשה", נאמר במכתב לבעלי מניות שפורסם היום באתר הבנק.

לאחר שאיבדה במהלך השנה האחרונה יותר מ-80% משוויה, הודיע היום בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב, על רכישת קאנטריווייד פייננשל (סימול CFC), חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, תמורת 4 מיליארד דולר במניות. מניית החברה המשיכה במגמה השלילית ואיבדה עוד 18.3%.

לפי דיווח העיתון "ניו יורק טיימס", בנק ההשקעות מריל לינץ’ (4.65% , 54.45) עשוי לרשום מחיקה בסך 15 מיליארד דולר בגין הפסדים מהשקעות בשוק איגרות החוב המגובות במשכנתאות - כמעט כפליים מהתחזיות המקוריות. לדברי אנשים המקורבים לבנק, "הבנק צפוי לדווח על המחיקות בעת פרסום דו"חותיו הרבעוניים בשבוע הבא". על אף הדיווח הוסיפה מניית החברה כ-5%.

אמש זינקו מניות חברת האינטרנט יאהו ומניית יצרנית מוצרי המחשוב ההיקפיים השווייצית, לוג'יטק (סימול LOGI) בכ-7% כל אחת, על רקע דיווח של העיתון "ניו יורק פוסט" לפיו עשויה ענקית התוכנה להגיש הצעת רכש רשמית עבור החברות. מניית יאהו איבדה היום כ-3% ומניית לוגי'טק השילה 7.2%.

ענקית כרטיסי האשראי האמריקאית, אמריקן אקספרס, פירסמה אזהרת רווח עקב ירידה במכירות בשל החשש ממיתון. כמו כן, הודיעה החברה על מחיקות בהיקף של 440 מיליון דולר בשל הפסדי מימון שנגרמו לה מהשקעות. בעקבות האזהרה איבדה מניית החברה כ-10%.

על אף שסבלה אמש מחולשה בשל פרישתו של המנכ"ל המוערך של החברה הבת בצפון אמריקה, ג'ורג' בארט. הוסיפה היום מניית טבע (1.2% , 47.98) כ-0.9%.

חרף זינוק של 10% במניית ענקית הבילינג אמדוקס (-1.05% , 33.01) אמש לאחר שהרחיבה את חוזה ההתקשרות עליו חתמה ב-אפריל 2007 עם ענקית הטלפוניה האמריקאית AT&T לתחומי הבילינג וה-CRM תמורת כשרות מיליוני דולרים, איבדה מניית החברה 1%.

אינקרדימייל (0.0% , 0.0) (סימול MAIL), ספקית תוכנות הדואר האלקטרוני, הודיעה כי גוגל הפסיקה באופן חד צדדי את שיתוף הפעולה בין שתי החברות. בשל כך הודיעה החברה על הפסקת הפרסום של גוגל בתוכנה. מניית החברה קרסה ב-29% בעקבות ההודעה.

בין המניות הישראליות שסובלות מהמומנטום השלילי ניתן היה למצוא את יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון (סימול ALVR) שאיבדה 6.2%, ספקית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון (סימול CRNT) שהשילה 4.6% וחברת התוכנה נייס (סימול NICE) שירדה בשיעור של 5.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully