וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי תגייס 14 מיליארד דולר

12.1.2008 / 17:50

על פי ה"פייננשל טיימס", סיטי תכריז על גיוס 14 מיליארד דולר - 9 מסין, מיליארד מכוויית והשאר מהנסיך הסעודי בן טלאל

ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) עומדת להכריז בקרוב על גיוס של עד 14 מיליארד דולר ממשקיעים בסין ובכוויית, וכן מהנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל; כך מדווחים "וול סטריט ג'ורנל" ו"פייננשל טיימס", על פי אנשים המצויים בנושא.

אף שלא נמסרו פרטים רשמיים על התוכנית, גורמים המצויים בנושא אמרו ל"פיינשל טיימס" כי סיטי תגייס עד 14 מיליארד דולר, כש-9 מיליארד דולר מתוכם יגיעו מסין.

קרן ההשקעות של כוויית תתרום מיליארד דולר, ויתרת הכסף יתקבל ממשקיעים בבורסה. הגורמים מסרו כי נוסחה זו עשויה להשתנות ברגע האחרון, וכי ייתכן שמשקיעים נוספים יישתתפו.

ל"וול סטריט ג'ורנל" נסמר כי הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל שוב יושיע את סיטי, אך הפעם לצד משקיעים אחרים, בהם צ'יינה דיוולופמנט בנק. הגוף הסיני צפוי להשקיע בסיטי כ-2 מיליארד דולר, על פי המקורות של ה"ג'ורנל".

הנתח של בן טלאל בסיטי צפוי להישאר נמוך מ-5%, כדי למנוע ביקורת רגולטורית. עם זאת, בהתחשב בכך ששווי השוק של סיטי הוא כ-140 מיליארד דולר, מדובר בסכום כסף לא מבוטל, גם אם הנתח מסתכם ב-1% בלבד.

עוד אמר ה"ג'ורנל" כי סיטי מתכוונת לגייס 10-8 מיליארד דולר בסך הכל מכמה משקיעים, שלפחות אחד מהם הוא קרן של ממשלה זרה.

ממחיש את מצב הבנקים הקשה

התוכנית של סיטי ממחישה את מצבם הקשה של הבנקים, שספגו הפסדים כבדים בעקבות משבר משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. סיטי כבר קיבלה הזרמת הון של 7.5 מיליארד דולר מקרן ההשקעות של ממשלת אבו דאבי בנובמבר.

על רקע העלייה בגיוסי ההון של מוסדות פיננסים אמריקאיים ממקורות זרים, בעיקר מקרנות ממשלתיות, מתגבר הדיון על התגובות הפוליטיות האפשריות.

גיוס ההון של סיטי הוא הפעם הראשונה שבה קרן ההשקעות של כוויית משקיעה במוסד פיננסי אמריקאי הנתון במצוקה. קרן ההשקעות של כוויית, הידועה כמשקיעה שמרנית, בוחרת לרכוש נתחים קטנים בכמה חברות פיננסיות אמריקאיות במצוקה, במקום לרכוש נתח גדול בבנק אחד.

העסקה מדגישה את החשיבות ההולכת והגדלה של סין כמייצאת של הון. ממשלת סין נוקטת במדיניות של השקעות חוץ, במטרה למנוע מעודף הנזילות בסין ליצור בועה במניות ובנדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully