וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע נערכת להגדלת פעילותה ביפן

יורם גביזון

13.1.2008 / 9:45

שוק התרופות היפני הוא השני בגודלו בעולם, היקף המכירות בו נאמד ב-63 מיליארד דולר בשנה. טבע נערכת לגיוס 200 עובדים

חברת טבע מתכוונת לגייס 200 איש ביפן ב-2008 בניסיון להרחיב במהירות את פעילותה בשוק היפני. כך גילה טרי פוג'י, מנכ"ל טבע יפן, בראיון לסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.

שוק התרופות היפני הוא השני בגודלו בעולם. היקף המכירות בו נאמד ב-63 מיליארד דולר בשנה, אך החדירה של התרופות הגנריות (כלומר תרופות חיקוי) לשוק זה היא מהנמוכות במדינות המפותחות. המרשמים לתרופות גנריות כיום הם רק 17% מכלל המרשמים לתרופות במדינה זו, בהשוואה ל-63% בארה"ב. כיום מונהג ביטוח בריאות ממלכתי ביפן שמטיל על החולה לשאת ב-30% מעלות הטיפול ו-10% אם הוא בן גיל הזהב. תרופות גנריות נמכרות בהנחה של 30% ביחס למחירה של התרופה המקורית.

ממשלת יפן קבעה כיעד להגדיל את שיעור המרשמים הגנריים ל-30% עד 2012 במאמץ לחסוך 4.6 מיליארד דולר בשנה, לנוכח התחזית לעלייה של 70% בהוצאה השנתית לבריאות עד 2025.
הממשלה היפנית הכריזה בדצמבר 2007 על תוכניות להגדלת מרחב שיקול הדעת של הרוקח לספק גרסות גנריות למרשמים, אלא אם הרופא רשם במפורש את שם התרופה המקורית. הרוקחים צפויים לקבל תגמול כספי אם לפחות 30% מהמרשמים שסיפקו יהיו לתרופות גנריות.

פוג'י העריך שהשינוי במדיניות הוא הזדמנות עסקית לטבע וציין שהחברה מקווה להגיע לנתח של 50% מהשוק. תוכניות שאפתניות אלו יבוצעו כנראה בידי מספר גדול יותר של עובדי החברה ביפן - 7 - ומימושן ייתקל בתחרות של שתי החברות הגנריות היפאניות המובילות - Sawai ו-Towa - שבעבר נשמעו הערכות כי טבע מעוניינת לרכוש אותן, וכן עם החברות ההודיות רנבקסי, לופין וקדילה.

צפי להגדלת מכירות

בתוך כך נערכת טבע כנראה להשקת הגרסה הגנרית לתרופה Fosamax לטיפול בהידלדלות עצם. טבע תשווק את התרופה בחוזק של 70 מיליגרם בבלעדיות לשישה חודשים. טבע תחלוק את הבלעדיות עם חברת באר. טים צ'יאנג, אנליסט ב-FTN Midwest, העריך ששיווק התרופה, בבלעדיות משותפת עם באר יגדיל את מכירותיה של טבע ב-100 מיליון דולר ב-2008.

מכירותיה של התרופה שפותחה בידי חברת מרק (Merck) הסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר ב-2007. מרק חתמה בסוף השבוע שעבר על הסכם לשיווק גרסה גנרית עם חברה ששמה לא נמסר. החתימה על הסכם גנריקה באישור נחתם על רקע הפקיעה הצפויה של הפטנט המגן על התרופה ב-6 בפברואר.

מרק ציינה שלהערכתה טבע ובאר יוכלו לשווק את התרופה החל בתאריך זה, וציפתה שרמת המכירות של מוצר זה תרד ל-1.1-1.4 מיליארד דולר ב-2008. מכירותיה של התרופה בחוזקים הגדולים יותר יישארו תחת הגנת פטנט עד 2010.

טבע עשויה לשווק בבלעדיות גרסה גנרית לתרופה Namenda, שפותחה בידי חברת מרץ הגרמנית וחברת פורסט לאבס האמריקאית. שתי החברות הגישו תביעה נגד טבע ונגד באר בטענה להפרת פטנט המגן על התרופה עד ל-2010. זאת, לאחר שטבע ובאר הגישו בקשה לשווק את התרופה תוך שהן מערערות על תוקף הפטנט המגן עליה.

מכירותיה של התרופה שמיועדת לטפל בתסמינים של מחלת אלצהיימר, הפוגעת בזיכרון וביכולתו של אדם לתקשר, הסתכמו ב-193 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007 - עלייה של 10% ביחס לרבעון המקביל ב-2006. מחלת אלצהיימר פגעה ב-5 מיליון אמריקאים ב-2007, ב-10% יותר ממספר החולים בה ב-2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully