וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדוור עוברת להפסדים: מפרסמת אזהרת רווח חמורה ומנמיכה את תחזית המכירות לרבעון השלישי

גיא ימין

2.10.2001 / 23:13

החברה מצפה להפסד של 7 סנט למניה, תחת הערכות מוקדמות לרווח של 18-19 סנט למניה; הגורמים לאזהרה - ההאטה הגלובלית ופיגועי הטרור בארצות הברית

קשה להמעיט בחומרתה של האזהרה הראשונה בתולדותיה הציבוריים שמפרסמת רדוור היום. החברה, שחקנית מובילה בתחום ניהול התעבורה באינטרנט (ITM), מצפה להכנסות של 8-8.1 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות שיא של 13 מיליון דולר שהציגה עם סיומו של הרבעון השני.

החברה צפויה להציג את תוצאותיה לרבעון השלישי בסוף החודש, אך כבר עתה היא מנחיתה מכה נוספת, הנוגעת לשורה התחתונה. החברה לא הפחיתה בעבר את תחזיותיה לרבעון השלישי, אך עתה מדווחת רדוור כי היא מצפה להפסדים של 18-19 סנט למניה. זאת, לעומת ממוצע האנליסטים בוול סטריט להפסדים של לא פחות מרווח של 7 סנט למניה. המעבר להפסד בא לאחר שברבעון השני רשמה החברה רווח של 11 סנט למניה, הקרוב לרמת הרווחים שרשמה גם ברבעון הראשון של 2001, וגם בשני הרבעונים האחרונים של 2000.

רק לפני חודשיים, עם פרסום תוצאות הרבעון השני, העריכה הנהלת רדוור כי החברה תעמוד ביעדי לשנת 2001. אז העריכה החברה כי תצליח להציג הכנסות של 54-59 מיליון דולר, ורווחים שינועו בין 46 ל-49 סנט למניה ב-2001. על מנת לעמוד בתחזית הרווח הזו, ולאחר אזהרת הרווח, יהיה על החברה להציג רווח של 11 עד 15 סנט למניה ברבעון הרביעי. גם אם תרשום החברה איזון ברבעון האחרון של השנה היא עשויה להחמיץ את התחזית השנתית בלא פחות מ-19 סנט מתחת לרף התחתון שהציבה.

"השינוי בהערכות שלנו משקף את האפקט המשולב של העונתיות ברבעון השלישי, יחד עם ההשפעה של פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר בארצות הברית. לאירועים האחרונים היתה השפעה מכרעת על השווקים, וכן על רמת המכירות שלנו, ורבים מלקוחותינו דחו הזמנות", אמר בתגובה לאזהרה רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור.

במשך רבעונים רבים היתה רדוור חביבתם של בתי ההשקעות שראו בה חברה מובילה, שמצליחה לספק את הסחורה מדי דו"ח. אלו סיפקו תרחיש חיובי לפיהם מערכות ה-ITM יהפכו לחלק אינטגרלי ממערכות התקשורת של הארגון, יחד עם מערכות האבטחה ואחסון המידע. מערכות אלה מסייעות בניהול והכוונת תעבורת המידע ברשת האינטרנט על ידי בדיקת העומסים וחלוקתם על פני שרתי הרשת, וידוא פעולתם של השרתים, והכוונתו של המידע בתאם להעדפות הארגון.

בראשית דרכה נכנסה רדוור לשוק עם פתרונות ITM מבוססי תוכנה, הפועלים על גבי התוכנה של הארגון (appliances) כמו שרתים ופיירוולים. פתרונות אלה מהווים גם היום את מרבית ההכנסות של החברה. פתרונות מסוג אחר הם פתרונות מבוססי מתגים (switched based) הפופולריים במיוחד אצל ספקיות התקשורת, מאחר שהמתגים מצויים בשלד הרשת, בו פועלות הספקיות. כיום מספקת רדוור פתרונות מבוססי מתגים, בנוסף לפתרונות מבוססי התוכנה, והיא למעשה החברה היחידה המשלבת פיתרונות משני הסוגים.

האזהרה שמפרסמת היום רדוור מעידה על כך שהפתרונות שהיא מציעה עדיין לא הפכו ל-must have אצל לקוחותיה, ובעתות משבר כפי שהיה ברבעון השלישי, נדחות ההוצאות על ניהול התעבורה, עד יעבור זעם. זו ההערכה הרווחת, ככל הנראה, גם אצל המשקיעים בוול סטריט. אלה שלחו את המניה למחיר של 8.3 דולרים, בנפילה של 52% מאז תחילת הרבעון השני. המחיר הנוכחי משקף לרדוור שווי של כ-137 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully