וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א עוברת לעליות: מדד המעו"ף מוסיף 0.3%

טל לוי

14.1.2008 / 11:50

מכתשים אגן מאבדת 3.5%, ו-HSBC מפחית את ההמלצה לטבע ל"נייטרלי". מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן, ההערכה: יוסיף 0.5%

הבורסה של תל אביב נסחרת בשעה זו בעליות שערים כאשר מדד המעו"ף מוסיף 0.3% ומדד תל אביב 100 מוסיף 0.7%. מדד מניות הנדל"ן, שהסב למשקיעים הרבה עוגמת נפש בחודשים האחרונים, מוסיף כעת 1.8%. מחזורי המסחר ערים ומסתכמים כבר כעת ב-600 מיליון שקל.

מחר צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן לדצמבר ולכל 2007. ההערכות הן כי מדד דצמבר יוסיף עד 0.5% - ובכך ירשום עלייה של יותר מ-3% ב-2007. אם אכן יהיה כך, הרי שמדובר בחריגה מיעד האינפלציה הממשלתי, שעומד על 3%-1%.

אירוניה לא קטנה היא שבתחילת 2007 כינסו בבנק ישראל מסיבת עיתונאים שדנה באינפלציה, אולם הבעיה דאז היתה דווקא אינפלציה נמוכה, שגרמה לבנק לפספס את היעד ל-2006 - אז ירדה האינפלציה ב-0.1%. ובכל זאת, ההערכה היא שבשלב זה נגיד בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית.

ובינתיים, הולך "אפקט ינואר" המפורסם (כינוי לעליית שערים המתרחשת בחודש ינואר) ומתברר כפלופ לא קטן, כאשר המדדים הספיקו לאבד בשבועיים האחרונים סביב 5%, בעוד מדד מניות הנדל"ן איבד יותר מכפליים מכך.

חילופים והפסדי ענק

2008 רק נפתחה, אולם היא הספיקה כבר כעת לספק כמה סיפורים, כמו הפסדי הענק של בנק הפועלים ממשבר המשכנתאות בארה"ב, לצד נפילה במניית מכתשים אגן בשבוע שעבר - וכן חילופי גברי בחברת טבע.

מכתשים אגן מרכזת גם היום מחזור גבוה והיא מאבדת כעת 3.5%. מכתשים איבדה 16% ביום חמישי בעקבות אזהרת רווח ל-2007 - ותיקנה אתמול רק ב-1.6%.

בשוק "הענישו" את מכתשים לאור העובדה ש-2007 היתה שנה מצוינת בתעשיית הכימיה. ב-TheMarker פורסם הבוקר כי הקשיים לא נעלמו מעיניו של בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר, שהעמיד את החברה למכירה. מניית כור, המחזיקה בשליטה במכתשים, מאבדת גובה גם היא.

לא רק ניקוי אורוות

טבע נסחרת ללא שינוי על רקע הורדת המלצה מאת בנק ההשקעות HSBC, מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". בבנק ההשקעות סבורים כי "מחיר המניה (שנמצא בימים אלה קרוב לרמת שיא - ט.ל) מייצג בצורה מלאה את פוטנציאל הצמיחה של החברה".

בנק הפועלים ממשיך גם היום לרכז עניין, לאחר שהודיע ביום חמישי כי ימחק עוד 350 מיליון דולר, בשל השקעותיו במכשירים פיננסיים הנשענים על תזרימי מזומנים.

אנליסט הבנקים של לידר שוקי הון, אלון גלזר, הסביר אתמול כי משמעות המחיקה "אינה רק ניקוי אורוות" כהכנה לשנת 2008, אלא תוצאה של ירידת שווי אמיתית בנכסים בהם השקיע הבנק. בלידר מעריכים שהבנק עשוי לרשום הפסדים נוספים ב-2008.

מבין מניות הנדל"ן, מוסיפה אפריקה ישארל 3.4% לאחר שאיבדה 22% בחודש האחרון. גזית גלוב, שאיבדה בתקופה זו שיעור דומה, מאבדת כעת עוד 0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully