וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע דילגה למקום הראשון במדד העוצמה

אורה קורן

14.1.2008 / 11:25

משבר הסאבפריים נותן אותותיו בבנק הפועלים, שנסוג למקום ה-3 בדירוג של D&B. שווי 50 החברות הגדולות בישראל הגיע ל-598 מיליארד שקל

שרי אריסון אמנם נהנית משליטה מוחלטת בבנק הפועלים, כפי שרצתה, אבל בנק הפועלים אינו מאפשר לה לנוח על זרי הדפנה. משבר הסאבפריים נותן בו אותותיו וביחס לחברות האחרות במשק, הוא הצליח לסגת בשנה האחרונה מהמקום הראשון לשלישי במדד העוצמה של החברות במשק שגיבשה חברת דן אנד ברדסטריט. הבנק החליף במקום השלישי את טבע, שדילגה השנה מעל כי"ל בדרכה למקום הראשון במדד העוצמה.

מדד העוצמה משקלל את ההכנסות, הרווח הנקי, ההון העצמי ושווי השוק של החברות הנבחנות. במקרים של חברות בורסאיות נלקחים הנתונים מהדו"חות הכספיים. בחברות אחרות מתבססים הנתונים על פרסומים גלויים או על נתונים שהתקבלו מהחברות.

שינויים בולטים נוספים במדד העוצמה כוללים את הזינוק של אפריקה ישראל מהמקום ה-16 לפני שנה לחמישי השנה, מייד אחרי בנק לאומי. בעל השליטה באפריקה, לב לבייב שביצע את הקפיצה עם ההנפקה של הפעילות הרוסית בלונדון, עקף את החברה לישראל של עידן עופר, דסק"ש של נוחי דנקנר ודלק של יצחק תשובה.

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט אמר, כי השווי הכספי של 50 החברות הגדולות בישראל, על פי נתוני סוף 2007, הגיע ל-598 מיליארד שקל, עלייה של כ-30% לעומת השנה הקודמת. נתוני ההכנסות והרווח מתבססים על נתוני סוף הרבעון השלישי של 2007, לפני שמשבר הסאבפריים נתן אותותיו בדו"חות הכספיים של כל הנפגעות ממנו. על פי נתוני שלושת הרבעונים הראשונים של 2007, ההכנסות המצרפיות של 50 החברות הגדולות הסתכמו ב-381 מיליארד שקל, עליה של 14% לעומת התקופה המקבילה בשנה שלפניה. הרווח הנקי שלהן הסתכם ב-42 מיליארד שקל, עליה של 68% לעומת התקופה המקבילה ב-2006.

העשיריה הראשונה של החברות כוללת בסדר יורד את טבע, כי"ל, בנק הפועלים, בנק לאומי, אפריקה ישראל, החברה לישראל, דיסקונט השקעות, קבוצת דלק, אי.די.בי פיתוח ובזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully