וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסר תשקיע 55 מיליון דולר במיזם בהודו

נתן שבע

14.1.2008 / 13:38

בסר הנדסה גייסה את ליהמן ברדרס, שתחזיק ב-64% מפרויקט המגורים. בסר תזרים 20 מיליון דולר ותזכה ביתרת האחוזים

בסר הנדסה, שבשליטת נחשון קויתי וקלמן סופרין, נכנסת להודו ומגייסת לצורך העניין את ליהמן ברדרס. החברה חתמה היום על מזכר הבנות ביחד עם בנק ההשקעות במסגרתו ישקיעו השניים הון עצמי של 55 מיליון דולר בהודו בשלוש השנים הקרובות. השניים יקימו מיזם משותף בו יחזיק ליהמן ב-64% והיתרה תהיה של בסר, כאשר ליהמן תשקיע 35 מיליון דולר ובסר תזרים 20 מיליון דולר.

"ליהמן חיפשו יזם שיעבוד איתם בהודו והגיע אלינו", מספר נחשון קויתי שכבר למעלה משנה שוקל את האפשרות להשקיע בהודו ולהצטרף לשורת היזמים שכבר פעילים במדינה. "כרגע מדובר בהשקעות בנדל"ן למגורים. כבר בדקנו מספר עסקות, אבל המתנו עד לחתימת שיתוף הפעולה עם בנק ההשקעות", אומר קויתי. "בעתיד נחתום עם ליהמן ברדרס גם על הסכם שיסדיר את דמי הניהול שנקבל".

ההשקעה של בסר הנדסה תתבצע באמצעות החברה הבת בסר פסיפיק ש-90% מוחזקות על ידי בסר הנדסה. בדומה לאחרים בסר מנסה לנצל את העובדה כי שיעורי הצמיחה הגבוהים במדינה מחלחלים למעמד הביניים שהולך ומתחזק ומחפש לו גם בין היתר רכישת דירות. בדרך כלל נכנסים היזמים הישראלים להשקעה במדינה באמצעות שיתוף פעולה עם בעלי קרקעות מקומיים שם.

עבור בסר הנדסה מדובר בשיתוף פעולה ראשון עם בנק ההשקעות. כיום משתפת בסר פעולה עם קרן רוטשילד בהשקעות במזרח אירופה כאשר בעבר היה לה שיתוף פעולה עם בנק EBRD ועם קרן הייטמן. ליהמן ברדרס משתפת פעולה בהשקעות בנדל"ן עם חברת אולימפיה.

הלחץ על מניות הנדל"ן לא דילג גם על בסר הנדסה שמחזיקה בשתי החברות הבורסאיות בסר אירופה ובסר פרויקטים. מניית החברה שהונפקה רק לפני ארבעה חודשים הספיקה לאבד מאז 15%. עם ההנפקה אמרו בחברה כי בסר הנדסה מתכננת להשתמש בכספי ההנפקה בסך של 60 מיליון שקל כדי להיכנס להשקעות במזרח אסיה, הודו ווייטנאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully