וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מצפה לגזר דינו של גרגורי רייס

סוכנויות הידיעות

15.1.2008 / 9:59

המנכ"ל הראשון שהורשע בפרשת בקדייטינג, צפוי לקבל עונש של 21 חודשי מאסר. גם קובי אלכסנדר ואמנון לנדן יעקבו

גרגורי רייס, המייסד ומנכ"ל לשעבר של חברת אחסון הנתונים ברוקייד (סימול BRCD) אשר הפך בקיץ שעבר למנכ"ל הראשון בארה"ב שהורשע בפרשת בקדייטינג (תיארוך לאחור של אופציות למניות), יתייצב מחר בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו לקביעת גזר דינו.

לפחות שני ישראלים שהיו בעבר מנכ"לים של חברות טכנולוגיה מצליחות, יעקבו אחרי הדיונים בדריכות - אמנון לנדן, מדור המייסדים והמנכ"ל לשעבר של מרקורי אינטראקטיב (שנמכרה בינתיים ל-HP), וקובי אלכסנדר, מייסד ומנכ"ל לשעבר של קומברס טכנולוג'י, שיעקוב ממקום מגוריו בשנתיים האחרונות - נמיביה.

התביעה במשפטו של רייס דרשה במקור להטיל עליו עונש של 10 שנות מאסר, אולם בחודש נובמבר קיצץ השופט צ'רלס ברייר את טווח העונש האפשרי ל-15 עד 21 חודשי מאסר בלבד. במקביל, פנו בכתב לשופט למעלה מ-300 אנשים בעלי שם בבקשה להקל בעונשו של רייס על רקע מגוון סיבות. ידידים, עמיתים לשעבר לעסקים ואפילו כוכב הפוטבול לשעבר, רוני לוט, ציינו בפני השופט את תרומותיו הגדולות של רייס לצדקה, ואת נדיבותו לעובדי ברוקייד.

אחד ההיבטים המשפטיים המרכזיים במקרה ברוקייד, ובמקרים אחרים הקשורים בבקדייטינג, הוא שאלת הכוונה. כלומר, האם רייס ידע כי החברה שניהל חייבת לרשום הוצאות הקשורות בתגמול באופציות, כאשר מדובר על אופציות "בתוך הכסף" (שמחיר המימוש שלהן נמוך ממחיר המניה בשוק). עורך דינו של רייס טענו שהחוקים החשבונאיים היו מסובכים ושמנהלים בכירים לא הבינו אותם.

התביעה, לעומת זאת, טענה שרייס הבין בהחלט מה הוא עושה, וטענה כי הוא לקח חלק פעיל במציאת תאריכים מועדפים - ימים בהם מחיר מניית ברוקייד היה נמוך. בתביעה טענו כי הוא שינה לאחר מכן בתיעוד ישיבות הדירקטוריון את התאריכים בהם הן התקיימו, כך שיתאימו למועדי ההענקה שנבחרו בדיעבד.

ברוקייד הדיחה את רייס בינואר 2005, לאחר שנאלצה לדווח מחדש את התוצאות הכספיות השנתיות של 2004 על רקע הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully