וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידות שערים מתונות

שרון שפורר

15.1.2008 / 13:15

ירידות של כ-2% בבנקים הגדולים דוחפות את המעו"ף לירידה של 0.6%; מכתשים אגן צונחת ב-3.3%

ירידות שערים מתונות נרשמות בצהרי יום המסחר השלישי בשבוע של הבורסה בתל אביב וזאת, למרות ההתאוששות שנרשמה אמש בוול סטריט. המשקיעים מצפים לפרסום מדד המחירים לצרכן של דצמבר כשעה לאחר הנעילה. ההערכות הן, כי המדד יוסיף 0.5% ובכך ירשום עלייה של יותר מ-3% ב-2007, שמשמעותה - חריגה מיעד האינפלציה של הממשלה, שעומד על 1%-3%.

מדד המעו"ף נסחר בירידה של 0.6% ל-1,163 נקודות; תל אביב 100 נסחר בירידה של 0.8% לגובה של 1,096.4 נקודות והתל-טק 15 משיל מעליו 1.2%. מחזור המסחר מסתכם בכמיליארד שקל. וול סטריט נהנתה אתמול מדו"ח חיובי של יבמ לרבעון הרביעי, ושמועות שהתבדו בסיום המסחר על הורדת ריבית שהיתה צפויה להתבצע לכאורה עוד במהלכו. נאסד"ק עלה ב-1.6% ודאו ג'ונס טיפס ב-1.4%.

במניות הדואליות, טבע נסוגה אתמול ל-47.5 דולר, אחרי שבסוף השבוע החולף כמעט ונשקה ל-50 דולר בוול סטריט. גם אצלנו היא מאבדת היום גובה. אתמול הוריד בית ההשקעות HSBC את המלצתו למניית טבע "מתשואת יתר" ל"נייטרלי", עם מחיר יעד של 50 דולר כשהוא מסביר את ההורדה בכך שהמחיר של המניה כעת מגלם את כל הצמיחה הצפויה בחברה.

מדד הבנקים יורד ב-1.6%. בנק הפועלים ממשיך לעמוד בקדמת הבמה על רקע מחיקת הענק, עליה הודיע בים חמישי האחרון, בגובה של יותר ממיליארד שקל עקב החשיפה שלו למשבר הסאבפריים בארה"ב. פועלים השקיע מאות מיליוני דולרים במכשירים שמאגחים תזרימי מזומנים הנובעים ממשכנתאות ובעקבות הורדות דירוג למכשירים אלו - ירד השווי שלהם ונדרשה מחיקה. פועלים איבד בשבוע האחרון קרוב ל-5% משוויו.

בנק לאומי סובל גם הוא מסנטימנט שלילי במחזור השני בהיקפו בבורסה - ב-55 מיליון שקל. הבוקר פורסם כי המפקח על הבנקים בבנק ישראל רוני חזקיהו החליט בצעד חריג להורות לבנק הפועלים למנות בודק חיצוני שיעריך את מצב תיק השקעותיו באשראי.

כי"ל ממשיכה ליהנות מסנטימנט חיובי גם היום ומשלימה עלייה של כ-10% בשבוע, בעוד המעו"ף אליו היא משתייכת נסוג קלות בשבוע האחרון. כי"ל מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - כ-165 מיליון שקל. מדובר במחזור שגבוה פי 3 בערך מהמחזור שמרכזת הבאה בתור אחריה - מניית לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully