וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק אנרגיה רכשה את אלק רסורסס האמריקאית

מיכאל רוכוורגר

15.1.2008 / 11:09

יצחק תשובה ממשיך להרחיב את עסקי האנרגיה והחיפוש אחר נפט וגז. הרכישה תמורת כ-95 מיליון דולר, מהווה חלק מהרחבת הפעילות הבינלאומית

קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, ממשיכה להרחיב את עסקי האנרגיה חובקי העולם שלה. לאחר שחברת דלק דיווחה לפני יומיים על המגעים שהיא מנהלת לרכישת חברה אמריקאית, מדווחת היום (שלישי) החברה, כי חתמה, באמצעות חברה הבת, על ההסכם לרכישת מלוא הון המניות של חברת אלק ריסורסס (Elk Resources) האמריקאית. כמו כן רכשה דלק אנרגיה את מלוא הזכויות בהלוואה שנטלה חברת אלק מקרן גידור בארה"ב.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, עבור המניות של אלק ריסורס תשלם דלק אנרגיה כ-16.5 מיליון דולר, ואילו עבור הזכויות בהלוואה כ-78.5 מיליון דולר. דלק אנרגיה, מציינת כי השלמת העסקה כפופה בקיומם של מספר תנאים, בהם בדיקת נאותות באשר לזכויות בנכסי הנפט של חברת אלק ריסורס, השלמת ביקורת על הדוחות הכספיים של אלק ריסורס והשלמת עסקת רכישת החוב. המועד להשלמת כל אחד מתנאי העסקה נקבע ל-8 בפברואר, עם זאת, בדלק אנרגיה מסתייגים ומציינים כי אין כל וודאות כי העסקות תושלמנה עד אז.

דלק אנרגיה, מציינת כי החברה תממן את הרכישות באמצעות מימון בנקאי שתקבל מבנק זר בהיקף של כ-100 מיליון דולר. בדלק אנרגיה רואים באלק ריסורסס כפלטפורמה תפעולית של החברה להרחבת הפעילות בתחום ההפקה והחיפושים של נפט וגז.זאת, כחלק מאסטרטגיית ההרחבה ברחבי העולם בתחום זה. להערכת דלק אנרגיה, החברה צפויה להשקיע במהלך השנים 2010-2008 בנכסיה של אלק כ-100 מיליון דולר.

אלק ריסורסס, היא חברה פרטית העוסקת בהפקה ומכירה של נפט וגז, בפיתוח נכסי נפט וגז קיימים ובחיפושי נפט וגז בסיכון נמוך. החברה מעסיקה כיום כ-20 עובדים, בעיקר במשרדיה הראשיים בדנוור, קולוראדו. החברה מחזיקה בזכויות הפקה וחיפושים בהיקף של למעלה מ-200 קמ"ר במדינות יוטה וניו-מקסיקו בארה"ב. הנכס העיקרי של אלק ריסורסס כיום הוא שדה נפט בחלק הצפוני של יוטה, שם נמצאות מרבית הרזרבות של החברה ובעיקר שם מתבצעת פעילות הפקת הנפט של אלק ריסורסס.

אלק מחזיקה כיום ברזרבות בהיקף של כ-8 מיליון חביות נפט, ובכמויות קטנות של גז טבעי. היקף הפקת הנפט היומי של החברה מוערך כיום בכ-600 חביות ליום. דלק אנרגיה מתכוונת להגדיל כמות זו בצורה משמעותית. כמו כן מחזיקה אלק ריסורסס בשטחים המיועדים לאקספלורציה.

אלקו סיימה את עשרת החודשים הראשונים של 2007 עם הפסד נקי של 15.4 מיליון דולר במחזור הכנסות של 8.2 מיליון דולר. הרווח הגולמי של אלק הסתכם בעשרת החודשים הראשונים ב-5.2 מיליון דולר, והיווה כ-63% מההכנסות של החברה. נכסי החברה הסתכמו בעשרת החודשים הראשונים של 2007 ב-71.1 מיליון דולר, בעוד ההתחייבויות לתקופה זו הסתכמו ב-77 מיליון דולר.

עוד סוכם בין דלק אנרגיה לאלק ריסורסס, כי במסגרת הסכם רכישת המניות, בעלי המניות של אלק ריסורסס ימשיכו להחזיק ב-20% מהזכויות בחברה הבת של אלק ריסורסס המחזיקה בצינור להולכת גז ביוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully